Wat doen konijnen als ze gaan sterven aan ouderdom?

Wij hebben 3 konijntjes die een uitgebreid gangenstelsel hebben gemaakt. Ze zijn al behoorlijk oud, en eentje zien we nu al een paar dagen niet meer uit het hol komen. Trekken konijnen zich terug in hun hol als ze aanvoelen dat ze gaan sterven? Of komen ze dan juist uit hun hol?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.8K

Het beste antwoord

We hebben vroeger altijd een konijnenfokkerij gehad, dus helaas werden ze niet vaak ouder dan een jaar.
Maar we hadden ook sierkonijntjes, deze mochten wel blijven.
Als ze van ouderdom stierven dan gebeurde dit altijd in hun slaap.
Dus idd teruggetrokken in hun hol of slaapverblijf.

Toegevoegd na 6 minuten:
Als het drie konijntjes betreft, dan kan je de overige twee eruit halen en even elders onderbrengen en dan wat voer neer leggen.
Vroeg of laat moet ze toch voeding tot zich nemen.

Bij twijfel, ..............
Geen fris idee, maar dan zal je moeten graven.
Immers een lijkje trekt natuurlijk ongedierte aan.