Hoe voorkom ik catfights?

Het dak van mijn huis is regelmatig (3x per week) het battleterrein van catfights. De buurtkatten gaan daar regelmatig met elkaar op de vuist, en maken dan veel herrie doordat het dakgrind alle kanten opvliegt. Hoe voorkom ik deze catfights? Het afzetten van mijn dak is niet haalbaar. Emmers water helpen maar voor even...

Ps.
Ik heb weleens gedacht om een webcam erop te zetten, maar zou dan te lang mijn pc aan moeten laten staan.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben erg benieuwd wat je doel zou zijn met die webcams. Wil je met dat bewijs aangifte doen tegen de katten?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha, zelfreflectie-therapie voor de kat.
Dat zal ze leren!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klinkt misschien wat vreemd, maar het is een aardig schouwspel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klinkt helemaal niet vreemd Waussie.
Een paar vechtende katten is zeker vermakelijk om naar te kijken.

Het beste antwoord

Wij hebben veel last van katten in onze tuin, die planten vertrappen, op de stoelen zitten etc..
Het tuincentrum heeft ons geadviseerd een geluidsapparaatje aan te schaffen dat katten zou afschrikken. Vrij prijzig, maar het schijnt wel te helpen ...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

je zou een hond kunnen nemen en die snachts op het dak zetten
14 jaar geleden
Als het 's nachts gebeurt, dan zou je een lamp met bewegingsmelder erop kunnen plaatsen.

Overdag is het wat lastiger, maar dan is het weer, de aanhouder wint. Steeds maar weer wegjagen en water gooien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij vechten ze om de gunst van de dames.
Dus als er een krolse kat in de buurt is dan vechten de katers om haar hand (of pootje).
Spreek de eigenaren er op aan dat je er last van hebt. Misschien kunnen ze de katten binnen houden of de dierenarts een kleine ingreep laten doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weet je van wie de katten zijn? Veel katten op een kleine ruimte, met name bij katers, geeft problemen. Het territorium is te klein. Je kan de eigenaren er op aanspreken. Ik ben geen voorstander van het binnenhouden van katten, maar er zijn oplossingen. De eigenaren kunnen bijvoorbeeld de tuin afzetten of de katten alleen overdag naar buiten laten gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Laat ze een paar keer flink schrikken met een stukje vuurwerk. Wel op een voor de beestjes veilige afstand uiteraard