Wanneer is er genoeg frisse lucht in huis?

Tijdens onze 10 daagse vakantie blijven de binnenkatten thuis. Ze worden goed verzorgd door een vriendin, deze zal iedere dag zorgen dat ze eten drinken een schone bak en wat aandacht hebben.

Eigenlijk wil ik ivm een inbraakgolf hier in de buurt gewoon alle ramen dicht doen en afsluiten. We hebben op de benen verdieping ventilatie roosters. Op de bovenverdieping hebben we deze niet.

Krijgen de katten te weinig zuurstof gedurende deze tien dagen, of is de zuurstof van de ventilatie gaten voldoende voor boven en onder?
Andere optie is dat ik aan de wegkant, in de badkamer waar de katten niet komen, een raam raam op kiep zet en het rolluik op spleetjes.
Maar als dat niet nodig is sluit ik liever alles af.
Natuurlijk heb k het best met de katjes voor en als hun wat meer frisse lucht nodig hebben realiseer ik dat

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Duh, dat bedoel ik niet :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
even terug van vakantie, om het raam dicht te doen ;-)

Het beste antwoord

Het ligt er helemaal aan hoeveel katten er in het huis verblijven. Als je klontvormend grit gebruikt zal je huis echt niet gaan stinken als de bakken iedere dag worden uitgemest. Op het moment dat je vriendin het huis inkomt neemt ze al een hele hap frisse lucht mee naar binnen. De roosters zorgen voor de rest.
Maak je geen zorgen. Bij twee of drie katten zullen ze echt geen frisse lucht te kort komen.
Ivana
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dankjewel, duidelijk.
De deur is het probleem. Ze komt achterom binnen, tussen de achterom en kamers waar de katten verblijven zit een deur.
Alhoewel lucht vast ook wel langs de deur af gaat.
Betreft 2 katten.
Ivana
10 jaar geleden
Je vriendin gaat toch ook door de tweede deur, de frisse lucht gaat lekker mee naar binnen. ;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
oja klopt hahaha

Andere antwoorden (1)

Ja hoor, genoeg frisse lucht, en je vriendin kan altijd als ze komt even een raam openzetten de tijd dat ze er is. maak je maar geen zorgen.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Goed om te horen dat er via de ventilatieroosters genoeg frisse lucht binnen komt. Badkamerraam zou eventueel niet nodig zijn? Het punt is dat op de ramen een beveiliging zit. Mijn broer, die enkele keren die week langs zal komen, weet hoe hij dit makkelijk en snel kan deactiveren. Dus ik wil hem vragen om eens de ramen open te zetten. Maar dan krijgen ze dus niet iedere dag via het raam frisse lucht.
Dat is dus naar aanleiding van jou verhaal geen probleem? Ik wist niet dat in een huis frisse lucht zat onder te luchten :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er zijn genoeg mensen die nooit een raam open zetten, die vervangen alleen muffe binnenlucht als ze de deur open doen om zelf naar buiten te gaan.
en 's-winters luchten veel mensen ook niet dagelijks of wekelijks.
Die krijgen ook geen zuurstoftekort, hooguit hoofdpijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar ik wil dus ook niet dat die mopjes hoofdpijn krijgen :D