Een van mijn katjes (4 maanden oud) valt steeds mijn oog aan, als ik lig te slapen. Waarom zou hij dit doen en hoe leer ik hem dit niet te doen?

Mijn ooglid is helemaal gehavend en ik ben bang dat mijn oog zelf een keertje echt beschadigd raakt.

12 jaar geleden
1K
Snuffel
12 jaar geleden
Nee, daar ben ik inderdaad mee gestopt. Echt vervelend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
goh..
niet meer op je slaapkamer laten, hij zal je oog beschadigen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon een keertje goed laten schrikken... Dan houden ze wel op.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Draag je oogschaduw?

Het beste antwoord

dat is wel heel apart, daar heb ik nog niet eerder van gehoord.
op deze leeftijd is het ongetwijfeld speelsigheid, maar waarom je oog?
de enige verklaring die ik kan verzinnen, is dat je oogbollen snelle bewegingen maken als je in je rem-slaap zit, en dat ziet er mogelijk erg spannend uit voor het kleintje?
en jouw reactie is natuurlijk ook erg spannend en machtig interessant.
je zou een slaapmasker kunnen proberen, maar je hebt kans dat hij ook daar naar gaat lopen harken.
ik zou hem de toegang tot de slaapkamer ontzeggen, tot hij wat ouder is en over die malle fratsen is heengegroeid.
veel plezier nog met je boefje! :)
Rieneke1
12 jaar geleden
Snuffel
12 jaar geleden
Ik laat ze niet meer in de slaapkamer heb ik besloten. Het klinkt wel aannemelijk dat het trillen van mijn wimpers of ogen de oorzaak is. Ik vind het een naar spelletje. Werd er eigenlijk echt boos van. En ik schrok me rot, opeens een nagel in mijn oog. Ook al een keer in mijn ooghoek. Ik heb nog geen namen bedacht: misschien moet deze ene maar Bengel gaan heten. (ik heb twee broertjes).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
of Etter
Snuffel
12 jaar geleden
haha. tja. verder is hij wel lief.
Rieneke1
12 jaar geleden
je kan ze er altijd later weer in laten snuffel.
moos ging toen hij jong was achter mijn tenen aan, nagels uit!
ze groeien er vanzelf overheen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ precies, dacht ik ook aan, het draaien van de ogen achter de oogleden..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ voor het antwoord.
Ik zou de kat WIMPER noemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ken ook iemand die een kat heeft die soms uithaalt naar haar oog, in haar slaap. Hij doet het zonder nagels, maar wel zó hard dat ze al meermalen een blauw oog heeft gehad. Waarom ie het deed is haar een raadsel :-(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn kat gaat, als zn etensbakje leeg is, altijd met zn scherpe nagel aan mn lip of mondhoek trekken! Als ik mn hoofd wegdraai, verhuist hij gewoon mee, net zolang ik opsta om eten te geven! Bizarre beestjes he? Misschien heeft ie dus 'gewoon' honger...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mriek: dan zou ik 'm wennen aan een voerautomaat ;p