Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kunnen honden zonder zwemvliezen tussen hun tenen ook zwemmen of niet?

Kijk ik had een vriendin met een labradoedel en die gingen we leren zwemmen. (Al lang geleden). En toen zei ze van: 'Ik ben blij dat ze een kruising is tussen een labrador want nu heeft ze zwemvliezen'. Maar kunnen honden zonder zwemvliezen ook zwemmen of niet?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
6.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Alle honden hebben vliezen tussen de tenen,maar bij de waterhonden zoals de New Foundlander,Labrador,Leonberger zijn deze meer ontwikkeld dan bij andere hondenrassen.

En niet elke hond kan zwemmen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Welke honden kunnen niet zwemmen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oh haha oke dankjewel!

Andere antwoorden (2)

Honden hebben geen zwemvliezen, dus: ja, honden kunnen zwemmen zonder zwemvliezen tussen hun tenen.
(Lees meer...)
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jawel hoor,neem bijvoorbeeld de New Foundlander,deze heeft echt vliezen tussen de tenen.
Ivana
10 jaar geleden
Er zijn heel wat honden met zwemvliezen tussen de tenen. Mijn Vizsla heeft ze ook. Alle jachthonden die bedoeld zijn voor de jacht op eenden en andere waterdieren hebben ze.
Ze zijn wat sneller met zwemmen dan andere honden zonder vliezen. Zwemmen moeten ze soms een beetje leren, meestal hebben ze het binnen een half uur te pakken. Er zijn honden die zwemmen verafschuwen. Meestal zijn dat de aardhonden of terriërs.
Het is moeilijk om een Engelse buldog te leren zwemmen, dat komt door zijn bouw.
Alle zoogdieren kunnen van nature zwemmen, behalve kamelen en mensapen, inclusief de mens. Dus ja, elke hond kan zwemmen, zonder daarvoor met een zwembandje te moeten oefenen.
(Lees meer...)
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Niet elke hond kan zwemmen.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding