Jazeker. Hond en kat zijn van nature geen vijanden hoor. Dat maken de bazen er van door de hond op te hitsen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja precies poesssssssjes waar zijn ze pffffffffffffffffff
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik vind het niet leuk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb vrienden die een hond hebben als pup en een kat als kitten ze zijn beste maatjes . Zo lief, poes ligt vaak bij de hond in zijn buikholte te slapen . Samen liggen ze daar ,is zo gaaf om te zien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja, dat kan.
het mooiste is als de dieren met elkaar opgroeien.
dan kunnen zelfs muizen en katten bevriend raken :)
maar ook later in het leven kan het nog prima lukken, al duurt het dan wat langer.
een enkele keer kan het niet lukken, als de kat bijvoorbeeld een enorm traumatische ervaring heeft gehad met een hond.
Rieneke1
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je krijg het druk rieneke let op de volgende vragen hahhaa ik zal ze volgen . +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Rieneke1
14 jaar geleden
haha ja leuke vragen altijd :)
ben voor de geur en de gehoorvraag al ff de boeken ingedoken, maar kon het zo gauw niet vinden :s
ja hoor dat is best mogelijk
mijn kat was er als eerste en een jaar later kwam de hond.
in het begin was het even aftasten tussen die twee maar algauw waren ze met elkaar aan het spelen, de kat die aldoor met haar pootjes sloeg maar zonder uitgetrokken nagels en de hond die heeft dat gedrag een tijdje overgenomen dus ook slaan met de pootjes

toen de hond 3x groter was dan de poes verstopte de poes zich onder de staande hond .

nu zijn ze al op leeftijd maar slapen samen vaak in de honden mand
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
leuk verhaal :) +
Ik heb hier 6 katten en een hond
De hond was er als eerste en heeft min of meer de eerste kat die als inimini klein kitten hier ziek binnen kwam helpen opgroeien. Ze zijn de beste maatjes en ondanks hun zo verschillende lichaamstaal kunnen ze heerlijk stoeien samen en hebben dan beiden enorm pret.
Onze hond speelt ook graag met onze Turkse Angora, die in zijn cattery met honden opgegroeid was.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeker weten!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor, this mogelijk.
Zie deze filmpje
http://www.dailymotion.com/video/xc5vim_kedi-ve-k%C3%B6pe%C4%9Fin-dostlu%C4%9Fu-g%C3%B6renleri_animals
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor, hond en kat kunnen beste maatjes zijn.Ik heb vier katten, een hond, vier kippen...allemaal beste vrienden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja het kan.
Waarom het meer moeite kost, is dat ze elkaars lichaamstaal moeten leren begrijpen.

Als een hond met zijn staart kwispelt, wil hij spelen. Als een kat met zijn staart zwaait, wil hij met rust gelaten worden.
Zo krijg je misverstanden...

Dikwijls zie je ook dat een kat die met een hond opgroeit, deze hond prima accepteert, maar een vreemde hond niet. Andersom ook. Hond is vrienden met eigen kat, maar jaagt nog steeds op alle andere katten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn kat en de hond van mijn vriendin zijn vrienden. Zodra de hond binnenkomt, begroeten ze elkaar uitgelaten en spelen samen. Als ze moe zijn, slapen ze bij elkaar op het matje van de poes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een aantal jaren geleden hadden wij een jong poesje dat veel te vroeg bij haar moeder weg was.
Onze hond een kleine Maltezer, wierp zich op als moeder voor deze kitten en liet haar zelfs drinken aan haar tepels.
De dierenarts adviseerde ze appart te zetten maar beide dieren waren daar letterlijk ziek van.
Ze huilden en piepten net zo lang tot ze weer bij elkaar waren.
Uiteindelijk hield het vanzelf op toen de poes uit een schaaltje kon eten en drinken maar ze zijn tot hun dood de allerbeste vriendjes geweest en toen de hond overleed was de poes erg in de war omdat ze haar "moeder" niet meer kon vinden.
Dus ja honden en katten kunnen zeker vriendjes worden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja op youtube zie je dit heel veel.