Waarom gaat mijn hondje van 10 maanden janken als ik met iemand in gesprek ben ook als ik iemand aan de telefoon heb ?

Weet jij het antwoord?

/2500

omdat hij je stem hoort en daarom aandacht wil. je zult dus een manier moeten vinden om hem dat af te leren, misschien een hondencursus doen

Je moet een hond leren te wachten tot jij hem eten geeft, uitlaat, met hem speelt en/of anderszins aandacht geeft. Eigenlijk moet je dat van meet af aan leren. Dat begint al met zitten als je de riem omdoet, de deur uitgaat en dan pas volgen, een hek doorgaan als tweede (dus wachten tot de baas voorgaat). Als jij bij iedere piep of blaf aandacht aan je hond schenkt, neemt hij de leiding over en bepaalt wat wanneer gebeurt. Je kunt je dus voorstellen, dat de hond gewoon wil dat je hem aandacht schenkt als je telefoneert of als je op straat even een kort gesprek met iemand hebt. Ik ken honden die, terwijl de baas in het bos staat te praten, hele kuilen graven. Deze honden worden niet gecorrigeerd. Ze vragen dus om onmiddellijke aandacht en bepalen wanneer de baas mag stilstaan en gaan klieren als de baas geen aandacht aan ze besteedt. Eis dus rust, maak hem duidelijk dat wat hij doet niet kan. Maar aangezien je dat waarschijnlijk nooit gezegd hebt, zal je eerst het commando 'stil, blijf, of plaats" inhoud moeten geven, zodat de hond weet waar je grenzen liggen. Een hond is geen kind. Je kunt een hond nooit 'vragen' om stil te zijn. Je moet een hond iets zeggen, gewoon zeggen. Maar dan moet hem dus eerst geleerd worden wat de inhoud van je woorden is. Dat leer je op hondencursus. Een hondencursus is dus eigenlijk een bazencursus, om je hond beter te begrijpen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100