Het verschill tussen aan Amerikaanse en een Engelse Stefford?

Is het alleen de grote of nog iets anders.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
29.2K

Antwoorden (2)

Amerikaanse Staffords zijn vroeger gefokt uit engelse Staffords met ander bloed erdoor en daarna weer engels bloed. Amerikaanse zijn rustiger maar eenkenniger zowel naar mensen als naar andere honden en feller in een strijd dan de engelse en vaak wat groter. Het zijn beiden los van elkaar erkende rassen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Twee rassen die veel van elkaar weg hebben maar die wel degelijk in meer dan alleen de grootte verschillen.

UITERLIJK
De Amerikaanse Stafford is inderdaad wel in alles wat groter en zwaarder uitgevoerd.

Daarnaast is bij de Amerikaanse Stafford het staande oor toegestaan, dit wil niet zeggen dat dit populair is.

Ook van de voorkant is er nog een verschil. De voorvoeten van de Engelse Stafford staan vanuit
de polsen enigszins naar buiten gedraaid. Bij de Amerikaanse Stafford moeten die voeten gewoon recht vooruit staan.

Ook in de toegestane kleuren zit verschil. Bij de Engelse Stafford is 'Black and Tan en Lever kleur',
hoogst ongewenst. Bij de Amerikaanse staff geldt dat: 'helemaal wit of meer dan 80% wit, black and tan en
leverkleur' niet aangemoedigd moet worden.

KARAKTER
De verschillen in de karakters zijn wezenlijk.

De Amerikaanse Stafford is duidelijk een wat hardere hond die meer nog dan de Engelse Stafford, een straffe en consequente opvoeding nodig heeft.
De Engelse Stafford iets bevelen is vaak niet nodig, vragen is in bijna alle gevallen in ruim voldoende.
De echte liefhebbers van het ras weten een en ander gelukkig wel op waarde te schatten.
Beide zijn rassen die zich prima in het gezin weten aan te passen.

En zoals we bij de Dog Whisperer wel zien is de invloed van de eigenaar nog wel van het grootste belang hoe de hond zich uiteindelijk ontwikkelt en uit.