Ik vond een hele mooie foto van een keischattig mooi hondje. Weet iemand welk ras dit is?

Ik zou graag zo'n hondje willen kopen. Maar ik moet natuurlijk het ras van dit schattig ding weten. Misschien hebben jullie deze foto gezien op facebook. Kijk naar de onderstaande afbeelding voor het hondje. Ik wil het echt zo graag!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je moet een hond niet nemen omdat hij er als puppy schattig uitziet op een foto!!!
bamibal
11 jaar geleden
Inderdaad, ze zijn maar heel kort pup, en heel lang grote hond.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sorry hoor!!! Ik vond dit gewoon een mooi hondje!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Moeilijk te zeggen als je een foto van een pup hebt, het kan net zo goed een kruising zijn en verder sluit ik me aan bij mijn voorganger...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Aah ok maar toch bedankt Bamibal en Pelle
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bamibal, Ik vind ze ook wel mooi als ze groot zijn hoor :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lijkt op een Golden retriever puppy.
Mijn tante heeft zo'n hond vanaf dat ze een pup was en dat worden best grote honden hoor!
Wel hele lieve honden trouwens.
Maar je moet wel weten waar je aan begint een hond moet echt opgevoed worden hè?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar dat kleine schattige wipstaartje pas toch geheel niet bij een labrador?
Ook lijkt het of het haar aan de rechtervoorpootje al is bijgeknipt, dus moet het een volwassen hondje zijn.
Ivana
11 jaar geleden
Ed, jij zit op het juiste spoor. Als dat een Labrador staart is ben ik een bruine boon.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien zitten er wel batterijen in ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een hond hoe schattig ook hij/zij eruit ziet mag je niet kopen omdat hij/zij zo snoezig is door dat soort inpulsiefiteit zijn er al teveel honden naar het asiel gemoetten

Het beste antwoord

Dit hondje is van het kleine soort. Het houdt het midden tussen een boomertje en een chihuahua-mix. Aan de poten kan je al zien dat hij niet groter wordt dan een 30/35 cm schofthoogte.
Een boomertje is geen ras. Een mix tussen kleine soorten is ook geen ras.

Ik zou dus nooit een hond kiezen op het uiterlijk, zonder te weten wie de ouders zijn. Je kunt zonder ervaring niet zien of het een keffer is en of het een nerveuze hond is.

Je moet tevoren weten wat je in een hond zoekt. Wil je een waakzame hond of wil je een rustige en zwijgzame hond. Wil je een kameraadje voor binnen, of eentje waar je uren mee door het bos kan struinen. Wil je er een die je achterop de fiets kan meenemen, of een die het een feestje vindt om langszij de fiets te lopen en de wijde wereld te verkennen.

Al deze zaken moet je eerst uitzoeken voordat je valt voor het eerste het beste plaatje. Ik geef je deze adviezen, omdat het 15 jaar van je leven opslokt en je een hond niet even op zicht kan krijgen. Goed bedoeld hoor!!
Ivana
11 jaar geleden
Rieneke1
11 jaar geleden
dikke plus ivana!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ivana, beter antwoord kan niet: hele dikke plus !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een Toy-breed dus?
Ik dacht eerst dat het een puppy was.
Dus die blijft zo klein.Ik vind dat vaak zo zielig dat dat soort hondjes als speelgoed wordt behandeld met kleertjes aan en dan in een tas wordt meegenomen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja, @laurena een hondsbestaan niet hondwaardig ! voor mij is een hond een dier die geen kleding aan moet en geen speelgoed is : dus een hond hoort nooit in een tas, behalve in een transporttas, en daar zijn verschillende modellen van.
Ivana
11 jaar geleden
Iedere hond, klein of groot, die niet als hond wordt behandeld. leidt een tragisch bestaan. Iedere hond die als kind wordt behandeld raakt op zeker moment de weg kwijt.
Ik heb niets tegen kleine honden, mits ze maar niet verkleind zijn gefokt. Klein, kleiner, nog kleiner, zodat de hersenpan de hersenen niet meer kan bergen.
De vraagsteller hier (sorry) geeft aan dat het uiterlijk belangrijker is dan het karakter. Misschien nog nooit over nagedacht. Emotie is de slechtste raadgever bij de aanschaf van een pup of volwassen hond.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Ivana jammer dat ik je geen 2 + kan geven want die verdien je dik met je antwoord en deze reactie. Ik heb zelf 2 chihuahua's en bewust de "gewone"en niet zoals veel van die BKNers een op een walgelijke manier kleingefokt teacup formaat! Snap ook niet dat daar nog geen verbod op is!! Je hebt het in je antwoord ook over 15jaar van je leven maar geloof me als je op de bonnefooi zo'n schattig klein hondje "neemt" dat het beestje snel in een assiel zit als hij/zij toch niet naar de zin is van de baas!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik bedoel natuurlijk BN'ers
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als de hond niet naar de zin is van de baas ligt dat aan de baas zelf en niet aan de hond pupy of niet
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ivana een fantaschtisch antwoord vindt ik dat ook kan je geen +sje geven spijtig genoeg. Een advies aan vragensteller koop eerst eens documentatie over honden vooraleer je er ééntje aanschaft een hond heb je voor heel zijn leven en niet voor heel even
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@ Laurena gelijk heb je helemaal!!! ik vindt dat ook zo verschikkelijk een hond moet een hond kunnen zijn en ook kunnen blijven waarom vermenselijken dat snap ik echt niet m'n verstand is daar te klein voor
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@cazzy waar komt je reactie vandaan over niet naar de zin
enz.?

Andere antwoorden (3)

Dat lijkt mij een "golden retriever" pup ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dacht ik ook gelijk!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja toch ;) 1 ding is zeker, die schoen is niet hip :p
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nee beste mensen, een golden retriever is veel groter / grover!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een golden-pup is bij de geboorte al bijna zo groot als dit hondje, dat beslist zo'n 14 weken minimaal is.....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou dit is dus echt géén golden retriever of labrador pup, zelf hebben wij 1 labrador en 1 goldenretriever en nog een andere hond ;) en die was toen we hem als pup kregen al veel groter, jodokus52 en niewsgierig jullie hebben ook helemaal gelijk!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar het is een beter antwoord dan bijvoorbeeld; "dalmatiër" of "dit is geen hond, dit is een oerang oetang" toch? ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@rena Of te reageren op de schoen :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@vlindertje, ik maakte die reactie nadat ik (bij de reacties en een ander antwoord op deze vraag) gelezen had dat ik er hoogstwaarschijnlijk langs zit met mijn stelling/antwoord. Hierna was er nog maar 1 ding zeker voor mij, en dat was dat de schoen niet hip is ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@rena Je hebt mij er flink mee aan het lachen gekregen,dank je,had ik net even nodig!! :-)
Of labrador
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ivana
11 jaar geleden
Labrador? Mooie otterstaart hè! : )) Nee dus.
Waarschijnlijk is het een kruising
En zo te zien van een klein ras ik denk zelf een kruising met een chihuahua.