Ik vond een hele mooie foto van een keischattig mooi hondje. Weet iemand welk ras dit is?

Ik zou graag zo'n hondje willen kopen. Maar ik moet natuurlijk het ras van dit schattig ding weten. Misschien hebben jullie deze foto gezien op facebook. Kijk naar de onderstaande afbeelding voor het hondje. Ik wil het echt zo graag!

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dit hondje is van het kleine soort. Het houdt het midden tussen een boomertje en een chihuahua-mix. Aan de poten kan je al zien dat hij niet groter wordt dan een 30/35 cm schofthoogte. Een boomertje is geen ras. Een mix tussen kleine soorten is ook geen ras. Ik zou dus nooit een hond kiezen op het uiterlijk, zonder te weten wie de ouders zijn. Je kunt zonder ervaring niet zien of het een keffer is en of het een nerveuze hond is. Je moet tevoren weten wat je in een hond zoekt. Wil je een waakzame hond of wil je een rustige en zwijgzame hond. Wil je een kameraadje voor binnen, of eentje waar je uren mee door het bos kan struinen. Wil je er een die je achterop de fiets kan meenemen, of een die het een feestje vindt om langszij de fiets te lopen en de wijde wereld te verkennen. Al deze zaken moet je eerst uitzoeken voordat je valt voor het eerste het beste plaatje. Ik geef je deze adviezen, omdat het 15 jaar van je leven opslokt en je een hond niet even op zicht kan krijgen. Goed bedoeld hoor!!

Dat lijkt mij een "golden retriever" pup ;)

Of labrador

Waarschijnlijk is het een kruising En zo te zien van een klein ras ik denk zelf een kruising met een chihuahua.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100