kunnen chihuahua of een andere gezelschapshond en vogels samen gehouden worden?

In de toekomst overweeg ik een chihuahua of Japanse spaniel als hond (beginnend als pup). Ik heb een kanarie en zebravinken. Kan dit samen? deze vogels gaan nooit uit de kooi. Ze krijgen wel regelmatig c.q. dagelijks een bad die aan de kooi hangt. Ik heb ook knaagdieren in glazenbakken met deksels. Mogelijk wacht ik met een hond tot de knagers overleden zijn. Zodat ik alleen de vogels heb.

Ik lees bv dat chihuahua's jachthonden zijn, op internet lees je soms onzin vandaar de vraag.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
"Ze krijgen wel regelmatig c.q. dagelijks een bad die aan de kooi hangt."
Dan gaan ze toch ze toch wel uit de kooi?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, uit de kooi betekent voor mij dat ze kunnen rondvliegen. De opmerking over bad: Katten kunnen het badje van de vogelkooi afstoten om op die manier de vogels te pakken te krijgen en daar zit ik niet op te wachten uiteraard met bv een hond.
Z512099
10 jaar geleden
Het is waar dat nog al wat Cavalier King Charles niet echt gezond zijn. In Nederland echter probeert men dat ras door strenge regels terug gezond te krijgen. Zoek een echt bonafide fokker op en u krijgt een schat van een hond. Vergeet niet dat eigenlijke alle rashonden ziek zijn❗️

Het beste antwoord

Je kunt iedere hond leren, ook jachthonden, dat de dieren die tot de roedel behoren met rust worden gelaten.
Met katten is dat een ander verhaal. Als je je hond vanaf binnenkomst leert, dat hij op geen enkele manier de vogels mag verstoren, dan is dat een uitgemaakte zaak.

Je moet dus nooit denken: het is een pup, ze mag iets meer, ze is toch te klein om bij het badje te kunnen…Nee, vanaf het eerste moment consequent zijn. Wel de eerste tijd opletten, want een hond moet eerst doorkrijgen waar de grenzen liggen en wat er van hem verwacht wordt. Maar nooit boos worden, eerst zeker weten dat hij de huisregels begrepen heeft.

Is dus absoluut geen probleem, vermits je zelf standvastig bent.
Ivana
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Prima antwoord +.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Plus!

Andere antwoorden (1)

Honden en vogels gaan zeker samen, moest een vogel op de grond belanden, dan zal zo'n hond nieuwsgierig komen kijken, meer niet. Is echt te doen, als je echt een doodbrave hond zoekt, kies dan een Cavalier King Charles.
Z512099
10 jaar geleden
Ivana
10 jaar geleden
De cavalier King Charles is een lieve, speelse hond, maar er is geen enkele lijn meer zonder ernstige gebreken. Dit is niet mijn mening, maar de overtuiging van de mensen (speciale dierenartsen) die met onderzoek daarnaar bezig zijn. IK zou er nooit aan beginnen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Precies, heb daar een documentaire over gezien, wil je niet weten zo triest... beestjes hebben continu pijn [vallen op straat om daardoor], omdat hun schedel te klein GEFOKT wordt voor hun hersenen...
Hele KWALIJKE tak van hondensport/liefhebberij... broodfokkers ... schandalig!! :(