Hoe een hond voorbereiden op een volledige dag alleen om de 2 weken ?

Om de 2 weken is er een vaste sportdag, organisatorisch niet mogelijk om de hond mee te nemen. Honden zijn daar ook niet toegelaten.
Op andere dagen veel tijd beschikbaar om met de hond te wandelen en te spelen. Bedoeling is om hem ook mee te nemen, naar hier, naar daar. Dat kan je een hond gewend maken dat die samen veel buitenshuis is.
Maar kan ik hem aanleren om , om de 2 weken , alleen thuis te blijven bv van 9u 's morgens (natuurlijk nog gaan wandelen vroeger in de ochtend) tot 18u 's avonds ?
Hij kan toch al die uren niet in een bench blijven ?
Hij kan toch al die uren niet in buiten in de omheinde tuin blijven ?
Of wel ? Zo ja, hoe ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
je kan je hond toch gewoon in huis loslaten? hoeft toch niet altijd in de bench met deur dicht?
is er een buurman/buurvrouw die tussen de middag even de hond een plasje kan laten doen? anders is het wel erg lang plas ophouden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik besef dat ik het vanaf puppy heel goed zal moeten geleidelijk aan opbouwen om alleen te kunnen zijn, want ik wil niet dat het interieur wordt gesloopt als ik weg ben !
ik veronderstel dat ik daarop kan trainen zodat geen verlatingsangst (en dus sloopgedrag) optreedt ?
wat ik kan doen, misschien, om vanaf het puppy zijn te leren af en toe een dagje naar de Hondenopvang te gaan ? Zo zal de hond het van klein af aan niet abnormaal vinden als wij eens een dagje weg zijn (dat is dan om de 2 weken) ?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoi
gewoon vanaf het begin gelijk wennen en aanleren om alleen te zijn. Dat gaat prima. Zo een grote hond een hele dag in een bench vind ik zelf niet zo een leuke oplossing maar bv. in de gang of overloop met eten/drinken en zn mandje en al zijn speeltjes lijkt me een betere oplossing. Je hoef de hond niet direct in de woonkamer te laten dat is niet verplicht. Op de overloop heefd hij geen bankstel of iets nders waar hij aan kan knabbelen.
Probeer dat eens maar gelijk vanaf begin aan en op bouwen
Succes Groetjes Daisy
www.dierenarts-dierenklinik.nl
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Uit laat service voor die dagen?
Kan hij zijn energie kwijt en is ie sociaal bezig.

Het beste antwoord

Er zijn meerdere mogelijkheden, maar wat jij voorstelt is niet mogelijk.
Plaats een advertentie in de plaatselijke krant. Er zijn bejaarden genoeg (fitte bejaarden) die het leuk vinden om de hond een dag per 14 dagen op te vangen.
Je kunt hem ook een maal per 14 dagen bij de hondencreche brengen, of, als hij een paar uurtjes alleen kan blijven, zorgen voor een goede uitlaatdienst die de hond tussen de middag voor een of twee uur ophaalt.
Wees een beetje creatief. Je komt er wel uit
Ivana
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
HE - LE - MAAL mee eens. Het is onmogelijk om een hond voor te bereiden op iets wat 1 x per 14 dagen gaat gebeuren.
Ivana
10 jaar geleden
@Agra. In je verhaal kom ik meerdere zaken tegen die voor een hond tegennatuurlijk zijn. Natuurlijk kan je een hond aan alles wennen, zeker als je vroeg begint, maar of dit de hond echt hond laat zijn…?
Een hond is en blijft een roedeldier en met buitensluiten doe je het dier geweld aan. Een hond bevuilt zijn eigen territorium niet, dus is een plas/poepplaats in zijn hok voor een hond iets dat niet klopt. Ik geef toe dat je je best doet met positieve associaties, maar ik blijf erbij dat een hond slechts sporadisch alleen moet zijn.