Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kom ik er achter wat de geslacht is van mijn dwergpapegaaien zonder DNA test?

Ze zijn 3 maanden oud...

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Aan de bouw en aan het snaveltje kun je het zien.
Ze moeten wel eerst volwassen zijn.

http://www.dwergpapegaai.net/geslacht-bepaling/
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik neem aan dat je in het algemeen weet wat het verschil is tussen een man en vrouw...bij vogels is dat het zelfde..gewoon even kijken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ivana
10 jaar geleden
Hoe kom je daar nou bij...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedoel je dat de mannetjes een klokkenspel(letje) hebben ofzo?
Dan moet je zelf maar eens even gaan kijken bij een vogeltje hoor :)
De opening tussen het schaambeen is bij de pop groter dan bij de man, maar daarvoor moet je zeker weten dat je een koppel hebt. Heb je bij toeval twee mannen of twee poppen, dan heb je geen vergelijkingsmateriaal. Het zal je als leek toch niet lukken het minieme onderscheid te voelen.
Een andere methode is pendelen, maar dat is een gave. Mijn broer sekste zo zijn broedkoppels en dat klopte als een bus.

Ga met je vogels naar een kweker als ze volwassen zijn en vraag aan de man of hij ze kan onderscheiden. De goeden kunnen dat zeker.
(Lees meer...)
Ivana
10 jaar geleden
Dna test is echt het betrouwbaarst, dan heb je 100% zekerheid. Is gewoon een kwestie van een paar veertjes insturen, deze moeten wel echt geplukt worden, het mogen geen uitgevallen veertjes zijn. Of anders een endoscopie, maar dan moet je vogeltje onder narcose en moet een kleine operatieve ingreep ondergaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarom een min? En waarom een min bij Ivana?

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding