De poes loopt mank wat moet ik doen?

De poes van de buren komt iedere dag bij ons omdat haar baasjes niet genoeg aandacht aan besteden enzo en sinds gister zien we dat ze mank loopt. Haar rechter voor pootje hangt er steeds heel zielig bij.......wat moet ik doen?

Toegevoegd na 7 minuten:
Maar ze ligt er wel gewoon op enzo... Dus ik weet het niet zo goed

Toegevoegd na 7 minuten:
Maar ze ligt er wel gewoon op enzo... Dus ik weet het niet zo goed

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.7K
fremar
10 jaar geleden
Kan je de buren daar niet over aanspreken?Als ze niet willen meewerken aanklagen voor dierenmishandeling?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@chlootje, hoeft geen gebrek aan aandacht te zijn. Katten doen en laten wat ze zelf willen. Misschien vindt de kat jou stem prettiger of is het gras goener bij de buren (bij jou dus,in dit geval).

Antwoorden (3)

Ik zou de dierenambulance bellen, dat wil niet zeggen dat ze komen, maar ze kunnen je wel vertellen wat je moet doen in dit geval, je belt de dierenambulance door met 144 te bellen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het zou goed kunnen dat het nog niet door de buren is opgemerkt. Dus ga het ze even melden, dan kunnen ze er mee naar de dierenarts.

Als een poes bij jou gezelligheid komt halen, wil dat niet altijd zeggen dat hij door anderen verwaarloosd wordt of te weinig aandacht krijgt. Jij hoeft maar één keer een lekkertje aan de poes gegeven te hebben en de poes probeert dat te continueren.
Eerst overleggen met de buren voordat je het opblaast tot dierenmishandeling, daar is waarschijnlijk helemaal geen sprake van.
Ivana
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Ivana, natuurlijk, eerst de buren een kans geven.
+
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Inderdaad, het hoeft niet zo te zijn, verwaarlozing/mishandeling.
Wanneer het door jou gisteren is opgemerkt, kan het best zijn dat de buren het vandaag of pas morgen zien. Hopelijk neem je het advies van @Ivana ter harte en bel je even bij de buren aan om te vertellen wat je hebt gezien [mank lopen] dan kunnen zij naar de dierenarts met poes. Goed antwoord: Plus
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ook ik kan niet anders dan het hier mee eens zijn, eerst de buren het zelf op laten lossen, als ze dat niet doen dan kun je de dierenambulance bellen en daar om advies vragen. Plus voor jou Ivana.
Ivana
10 jaar geleden
Bedankt Crea.
Kijk of de kat een wondje op de poot heeft. Als dat zo is, kan jij een beetje verhelpen door met zalf in te smeren, of na een tijdje gaat vanzelf weg. Zo niet dan is iets erger aan de hand. Dan naar dierenarts gaan.