Onze pup van 8 weken heeft antikalk opgelikt. Moeten we met hem naar de dierenarts?

Het gaat nuet over een grote hoeveelheid.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (4)

Hij heeft puur vergif gegeten. Nu een arts bellen en medisch advies inwinnen. Ja...je moet naar de dierenarts
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Haast je! Je moest al weg zijn! Er is niet veel tijd. Mijn hondje is daardoor gestorven. Rij naar de dierenarts, niet meer bellen, gewoon gaan! Succes!!!! Ik hoop dat het goed afloopt!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Rieneke1
10 jaar geleden
Altijd bellen, anders sta je waarschijnlijk voor een dichte deur.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En de fles antikalk meenemen, zodat de dierenarts weet welk vergif hij binnen heeft gekregen.
als de donder dierenarts bellen en nooit meer hier eerst vraag stellen
geen tijd verloren laten gaan
kan puur vergif zijn du moet zo snel mogelijks lijfje uit
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Antikalk is in principe zuur. Dat zit ook in de maag, wat ook bij braken in je slokdarm komt. Daar ga je niet aan dood.
Zuur werkt direct, dus als hij niet meteen problemen heeft is de zaak niet probematisch. Als hij wat water drinkt zit het zuur zo in de maag, waar het verder onschadelijk is.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Is antikalk geen base? zoals gootsteenontstopper?
Reddie
10 jaar geleden
@Bierrhierr , Nee, plat gezegd is kalk de base. Die los je op met zuur.