Hond voeren wat en wanneer?

Ik heb een puppy van 6 weken, hij wil alleen niks eten. Wat eet een normale hond van 6 weken? En hoeveel moet ik heb geven per dag? En wat voor voer, ik heb nu brokken, maar dat wil die niet, misschien is blikvoer wat?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Brokken geweekt in water, hoop ik?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Pas 6 weken? Nog veel te jong om bij de moeder weggehaald te worden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je pup is te vroeg bij zijn moeder weg, vanaf 7 weken mag dat pas, 8 weken is normaal.
http://www.dierenbescherming.nl/fokkers
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ook een ritueel invoeren helpt.
Eten geven in de bench helpt. Dan heeft de hond geen afleidingen en eet beter.
Verstandig is ook om de dieren arts te laten kijken of hij geen gebitsproblemen heeft.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zeker bij een broodfokker gekocht?

Antwoorden (3)

Maak een beetje pap voor hem en meng dit met blikvoer voor puppy's.
Geef dat 4 keer per dag, als je pup dit eet, dan moet je de hoeveelheid blikvoer verhogen ten opzichte van de pap. Je kunt hiervoor Brinta kiezen, of speciale puppypap kopen. Als dat ook goed gaat dan kun je er puppybrokjes doordoen.
Ga even met je puppy naar de dierenarts, zodat je zeker weet of hij wel gezond is, hij is te vroeg bij zijn moeder weg, heeft hij zijn inentingen wel gehad?

Toegevoegd na 2 uur:
Als je besluit pap van Brinta te maken, gebruik hierbij dan wel speciale puppymelk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+1 Crea, 6 weken is wel heel erg vroeg bij zijn moeder vandaan. Het beestje moet langzaam aan aan vast voer wennen. Dus idd. nog de komende paar weken vooral pap met daarin wat vastere bestandsdelen. Nog een tip: wees vooral bedacht op worminfecties... en laat de pup op termijn wennen aan droge brokjes. Dit is beter dan blikvoer. Je kunt daarnaast zo af en toe ook wat gekookt vlees met wat groenten geven. Als de hond eenmaal wat ouder is dan zal je blij zijn dat ie geen blikvoer kent.
Dit hondje had nog niet bij de moeder weggehaald mogen worden, ik zou idd eerst maar eens even naar de Dierenarts gaan, hij/zij kan je ook het beste adviseren, wat je de pup het beste kunt geven nu.
Stel anders je vraag nogmaals maar dan op de hondenpage, ik weet niet of je een rashondje hebt, maar op www. hondenpage.nl kunnen ze je zelfs op specifiek ras adviseren.

Toegevoegd na 3 minuten:
je kunt nu, als overbrugging, wel alvast wat glucose geven, een pup is heel snel uitgedroogd.
10 jaar geleden
koop pens. (meestal 1 kilo diepvries supermarkt)
ontdooi het in een afgesloten bak voor de volgende dag.

Maak het eten:
een derde (300gram) pens samen met 3 verbrokkelde boterhammen, klein scheutje jus (of lauwe melk) en een ei.
husselen in een etensbak.
dan
hondje moet op commando eerst gaan zitten
en dan eten.
zal-die smullen!

Ik verneem graag van je hoe blij hij nu met je is!

(al sinds kind thuis honden, terriers, doggen etc en dit is het beste hondenvoer)
en
(voor de afwisseling ipv pens: kopvlees)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
oh is van drie jaar gelee...
(stomme site dat dit bovenaan stond)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
... dit is het beste hondenvoer...? niet voor een 6 weken oude pup, die niets eet omdat :
- veel te vroeg bij moeders / nest is weggehaald
- niet gezond is misschien
- wellicht door broodfokker geen goede info over voeding gekregen heeft. Is wel genoeg hè?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
alstie tandjes heeft; geef alleen pure pens.