wat is het verschil tussen witte herders?

We hebben canadees wit, duits wit en zwitsers wit, kan iemand vertellen wat het verschil is omdat ze allemaal uit een ras komen namelijk de duitse herder die van oorsprong en volgens stamboek blond/bruin hoort te kleuren.
De witten werden uit nestjes geweerd echter engelsen zijn ermee verder gaan fokken. Zou je bv een witte duitse herdershond met een canadese of zwitser kunnen kruisen en toch een goede prijs voor een puppy krijgen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.1K

Het beste antwoord

Lees dit even door:
http://hondenencyclopedie.be/Amerikaans-CanadeseWitteHerdershond.html

De Zwitserse witte herder is van origine uit Duitsland afkomstig. Toen hij daar niet meer gewenst was, is men er in Canada verder mee gaan fokken, maar inmiddels is er een groot onderscheid tussen de twee herdersoorten omdat men andere lijnen is gaan fokken. De schuin aflopende ruglijn wordt als fout gezien, maar is er wel ingefokt.
Ik denk niet dat het verstandig is om beide soorten met elkaar te mengen, afgezien van het feit dat het misschien niet eens een stamboom oplevert.
Ivana