Mieren kun je op verschillende manieren bestrijden. Het eerste wat je moet doen is het nest zien te vinden. Wanneer je het nest hebt gevonden kun je dit vernietigen door kokend water in het nest te gieten. Vind je dit te barbaars, dan kun je mierenverdelger kopen in de winkel. Bij een tuincentrum, een huishoudzaak of sommige supermarkten kun je mierenlokdoosjes of mierenpoeder kopen. Mierenlokdoosjes bevatten een gif, net zoals mierenpoeder. De lokdoosjes hebben het voordeel dat het gif in het doosje blijft. Het bestrijdingsmiddel is namelijk niet alleen giftig voor de mieren, maar kan ook schadelijk zijn voor jezelf of voor je huisdier(en). Daarom moet je ook altijd goed je handen wassen na het aanraken van een lokdoosje of een busje mierenbestrijdingsmiddel. Mierenlokdoosjes kun je in de loop van de mierencolonne plaatsen. Poeder kun je gebruiken door dit op en rond het nest te strooien. Let wel op dat je huisdier of kleine kinderen er niet bij kunnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Met mierenlokdoosjes vind ik het handigst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Buiten een beker of flesje met een laagje ranja zetten en mierenlokdoosjes binnen.
Het eerste is om er voor te zorgen ( eigenlijk ben je nu al te laat) om de mieren te dienen. Als ze genoeg voedsel kunnen vinden in de buurt van het nest hoeven ze niet binnen te zoeken.
Nu je ze eenmaal binnen hebt zou ik even een spuitbus halen met mierenspray of lokdoosjes. Dit gif werkt vrij goed, maar zelf ben ik een voorstander van poeder als je zelf huisdieren hebt want dat is op natuurlijke basis. Hiermee dood je ze ook niet maar leg je een soort lijntje rond je huis waar ze niet overheen komen omdat ze de geur en stoffen van het poeder helemaal niets vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 HEEL GOED
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank je :-)
Mieren kan je weg krijgen door wat bakpoeder te strooien bij de plek waar ze zitten, met een dag zijn ze voor maanden weg. En veilig voor kinderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zet altijd een potje met schenkstroop op de plek waar ze zijn.Werkt perfect.Als ze eenmaal op de stroop zitten kunnen ze er niet meer van los komen.En ze komen dus ook niet meer binnen.