Weet er iemand waar je een 'pomsky' kan kopen (een klein hondje)?

Een pomsky is een gemixt ras tussen een husky en een pomeriaan. Via facebook wordt een foto verspreid over deze schattige hondjes omdat ze een puppy blijven.
Ik zoek een fokker of een plaats waar ik eventueel een pomsky kan kopen of afhalen. Liefst in de buurt van België of Nederland.

Dank

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
5.6K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een pomsky blijft geen pup, het wordt een volwassen hond, die vaak groter wordt dan je verwacht. Bovendien is een hond geen mooie vaas, die je kiest op zijn/haar uiterlijk, maar een levend wezen waar je voor moet zorgen, dat aandacht verdiend en waar je tijd voor moet hebben. Leef je eerst in in het karakter van een hond, voordat je er 1 aanschaft. Zodat je weet waar je aan begint.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik kon het niet meer met je eens zijn crea.... het zou verboden moeten worden om een hond op zijn uiterlijk te kopen!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En wat bedoel je met afhalen? Denk je dat die hondjes gratis zijn ofzo?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Volgens mij is dit gewoon een Alaskan Malamute pup, die worden heel groot! https://www.google.nl/search?q=alaskan+malamute+pup&client=firefox-a&hs=F07&rls=org.mozilla:nl:official&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=BqtTUsafEqmw0QX2qIHIBA&ved=0CDEQsAQ&biw=1366&bih=600&dpr=1
Ritsuka
10 jaar geleden
"This is Juno. She is half Pomeranian and half Siberian Husky. She is 7 months old and weighs 12 pounds. She is 100 percent Husky in personality (i.e., independent, chews on everything, strong-minded, mischievous and intelligent). She is everything that a Husky should be. She loves other dogs and all people."
http://www.dogbreedinfo.com/p/pomsky.htm Geen makkelijke hond dus. En kans is groot dat je er heel veel mee moet lopen (algemeen bekend van husky)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Op
http://www.youtube.com/watch?v=gQ6GX_qj5Uw
kun je zien wat het formaat gemiddeld wordt van de Pomsky,maar het is ook genetisch bepaald hoe groot de ouders zijn.
Er zit veel karakter van een Husky in en dit zijn niet de makkelijkste honden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De hond van Ritsuka ziet er ook heel anders uit, het is in ieder geval niet een hond die er uit ziet als een pup. Ik blijf erbij: de hond van de foto is een Alaskan Malamute pup! Ergerlijker is dus dat iemand op basis van verkeerde informatie bij een op internet gevonden foto daadwerkelijk in staat is om die hond te willen hebben. Het is geen armbandje!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En nu maar hopen dat het allemaal doordringt, er zitten zoveel honden in het asiel, omdat de eigenaar niet wist waar hij/zij aan begon en eigenlijk beter opgelet heeft of de hond bij zijn/haar interieur paste, dan of de hond wel zo schattig is/blijft als gehoopt en binnen het gezin past. Verdiep je in honden voordat je eraan begint, misschien voel jij je gelukkiger met een straathond, dan met zo'n gefokte hond.
Ritsuka
10 jaar geleden
En een hond word over het algemeen ook minstens 10-12 jaar, en moet in die tijd elke dag uitgelaten worden, gevoerd, etc. Niet iets om te licht over te denken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het lijkt me typisch een beestje dat gefokt is voor het leuke ervan. Maar heb je enig idee of deze beestjes een beetje vrij zijn allerlei genetische ziektes? En is het klein blijven niet één of andere vorm van dwerggroei, waar de diertjes jong aan overlijden?
Ik zou eerst maar informatie over de soort verzamelen!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ziet er superleuk uit!. Ik neem geen hond, wel nieuwsgierig geworden door fb naar het karakter. Ik merk dat ze alleen in Amerika te krijgen zijn helaas. Er schijnen toyversies van te koop te zijn. Uiteraard ben ik het met bovenstaande eens dat je moet opletten op karakter etc. Dat spreekt voor zich lijkt mij ongeacht diersoort of ras.

Antwoorden (2)

Hier bv.:WACHTLIJST TOEPASSING U moet dit invullen op de wachtlijst of een pomsky ontvangen te worden gezet. We zullen alleen zaken doen met degenen die ons formulier invullen. Dank u voor uw begrip. Alle informatie wordt VEILIG EN WORDT NIET SHARED ALLEN TIJDE.
http://pomskybusiness.weebly.com/waiting-list-application.html
fremar
10 jaar geleden
De 'bekende' foto heb ik ook gezien op facebook.
Geloof maar niet dat deze hond een puppy blijft. Misschien de grootte van een normale puppy maar eender welk wezen groeit op.
Ik vrees voor u dat deze rage enkel nog in Amerika is.
Ze hebben misschien een schattig uiterlijk. Maar wij mensen zijn te hard aan het selecteren, dat we enkel honden willen die schattig zijn. We vergeten dat het karakter ook van hoog belang is. Want als we ze niet meer kunnen handelen, steken we ze maar in een asiel, denken veel mensen. En het is de hond zijn schuld niet eens.
Dus denk eerst na wat uw levensstijl is voor je een hond wilt aanschaffen.
Er zit een stukje husky in dus let op, ze hebben véél beweging nodig !
Verder wens ik je veel succes !