De verkoper zei dat het 2 mannetjes waren. Maar ze liggen vaak op elkaar en achter elkaar te lopen, zijn het vechtende of parende dwerghamsters?

Hallo , ik heb overlaatst 2 dwerghamsters gekocht de verkoper zei dat het 2 mannetjes waren uit het zelfde nest dus niet zouden vechten. Nu na een paar dagen liggen ze vaak op elkaar en achter elkaar te lopen en heel hard te 'roepen' kan het dat de verkoper zich vergist heeft en dat het een mannetje en een vrouwtje zijn? of dat ze vechten? als ze vechten is het dan beter om ze appart te zetten? danku! :)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Welke soort dwerghamster heb je gekocht? Er zijn sociale en solitaire soorten. De laatste moet je dus niet bij elkaar zetten.

Antwoorden (3)

Meestal gaan twee van hetzelfde geslacht fout en moet je ze uit elkaar halen en apart zetten.
Of het beide mannetjes zijn kun je zien want je ziet de balletjes duidelijk zitten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hamsters zijn solitair levende dieren. Nooit bij elkaar zetten..geen broers of zussen en geen vreemde mannen en vrouwen.
Alleen in de paartijd zoeken hamsters elkaar op.
Slechte verkoper in die dierenwinkel van jou. ..maar ja...geld he.

Uit elkaar halen en nooit terug bij elkaar zetten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dwerghamsters kunnen niet samen, Syrische ook niet.
Je moet ze echt uit elkaar halen want ze kunnen elkaar doodbijten.
Het lijkt wel zielig om ze los te houden maar ze leven nou eenmaal solitair.