is tabasco/ antibijtspray smeren op meubels tegen bijten schadelijk voor hond?

Ik geloof echter dat wanneer je een hond wil afleren om te bijten, je hem beter van begin af leert om niet te bijten. toch je kan niet altijd alles zien en zou dus graag voor de zekerheid voorzorgsmaatregelen nemen zodat de komende pup niet aan onze nieuwe meubels knaagt. Antibijtsprays worden geacht onschadelijk te zijn, maar heeft iemand hiermee ervaring?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
14.6K
Ritsuka
10 jaar geleden
geef je hond voldoende knaagspeeltjes, en duidelijk nee zeggen als hij het probeert.
Onze hond wilde elke keer aan vingers knagen/sabbelen, duidelijk zijn en gelijk afleren. Zorg dat hij het speeltje pakt.
Net zoiets als een baby die tanden krijgt, daarbij ga je toch ook geen tabasco op vanalles smeren..

Antwoorden (2)

Ik kan je aanraden om eens te kijken naar de persoon, waarvan ik de link heb bijgevoed.

Anti bijtspray is helemaal niet nodig. Je kunt een dier dusdanig opvoeden dat het niet bijt. Er zijn zeer goede voorbeelden hiervan te vinden. Daarnaast moet je je verdiepen in het karakter van je hond, hoe het reageert op bepaalde dingen enzv. Je moet je hond dus observeren en analyzeren om vervolgens de juiste handelingen of acties te ondernemen. Een hond leert dusdanig snel, dat het niet moeilijk is. Het kost je wel wat tijd en energie, maar als het goed is krijg je daar een super hond voor terug!

Succes ermee!

Ik heb maar willekeurige linkjes toegevoegd waar je voldoende info vind over het opvoeden van honden.

http://www.cesarsway.com/

De dame in onderstaande link heeft in mijn ogen ook een hele simpele en goede tip!
http://www.youtube.com/watch?v=YpkCeqJaouA
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je vraag is of de middelen genoemde schadelijk zijn voor je hond. Van antibijtspray weet ik dat niet, omdat ik niet weet wat erin zit. Van tabasco weet ik dat dat niet schadelijk is, omdat de hond als hij er aan likt, daar onmiddellijk mee ophoudt en zodoende weinig binnenkrijgt ervan. Tabasco bevat het extract van rode pepers . daarin zit de stof capsine, die de hete sensatie geeft. capsine wordt ook in bepaalde spierbalsems gebruikt om warmte op te wekken. Het spul is in lage dosis niet gevaarlijk, maar allergieeen ervoor komen voor. Ik heb door de jaren heen drie boxerpups grootgebracht, die alledrie in een bepaalde fase aan het meubilair wilden klagen, vooral als niemand thuis was. Ze wisten heus dat dat niet mocht. Insmeren met Tabasco doet wonderen. Ik heb mijn laatste pup een keer betrapt op het proberen te knagen aan de rand van een antieken tafel die met Tabasco was ingesmeerd. Dat was snel afgelopen. Hij ging naar zijn mand en heeft daar een tijdje zitten kwijlen en likken. Dat is een beetje zielig, maar het duurde maar een paar minuten. Sindsdien wist hij dat hij het beter niet meer kon doen en toen was het afgelopen met het geknaag. Zorg wel voor voldoende ander bijt speelgoed, zoals kluifjes van buffelleer etc.