Mijn hond heeft een flessendop ingeslikt. Wat nu?

Toegevoegd na 41 seconden:
Hij heeft een flessendop van een Coca Cola fles ingeslikt.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
9.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
over het algemeen zou dit geen kwaad kunnen. Onze hond eet ook alles wat hij tegenkomt en alles komt er via de achterkant weer uit. Als u zich zorgen maakt dan even de ontlasting in de gaten houden, is het na 2 dagen er niet uitgekomen zou ik contact opnemen met de dierenarts.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Beide antwoorden over ontbijtkoek en zout zijn gevaarlijk!! Lees even de bron hieronder en kijk ook onder "Hond laten braken".
Er staat dat ontbijtkoek nooit gebruikt mag worden. Ook zout kan vergiftiging geven.
Lees de info op die website of bel met je dierenarts.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Beide antwoorden zijn gevaarlijk!! Lees even de bron hieronder en kijk ook onder "Hond laten braken".
Er staat dat ontbijtkoek nooit gebruikt mag worden. Ook zout kan vergiftiging geven.
Lees de info op die website of bel met je dierenarts.

Het beste antwoord

Zo'n dop is gelukkig niet scherp, maar het kan geen kwaad je hond een flink stuk ontbijtkoek te geven, of wattenpap (watten met blikvoer er doorheen)
Dat kapselt in, en zorgt hopelijk voor een voorspoedige doorgang.
Hou je hond goed in de gaten, en ook de ontlasting: je wil weten of de dop er uit komt.
Ga bij de minste twijfel aan haar welbevinden meteen naar de dierenarts.
Rieneke1
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oké. zal ik doen!
Hartelijk bedankt. (:
Amadea
10 jaar geleden
Wat voor soort watten moet je dan gebruiken, Rieneke?
Rieneke1
10 jaar geleden
Gewone watten Amadea.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Geef nooit ontbijtkoek als inhullend middel. Het helpt niet maar het kan een oplossing wel onmogelijk maken.
Rieneke1
4 jaar geleden
@Pieterr We zijn nu 6 jaar verder en mijn antwoord is inmiddels idd achterhaald. Dank voor je reactie!

Andere antwoorden (2)

als je ziet dat de hond iets inslikt, geef de hond dan zout. hier door gaat de hond overgeven en komt het eruit. Dit moet je wel meteen doen dus denk nu dat je het antwoord hier boven moet gebruiken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Is dat wel slim om te doen als het iets scherps betreft? Het lijkt mij beter om het dan niet terug naar boven te laten komen, maar benedenlangs weg te laten werken!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
NEE!! NOOIT ZOUT GEVEN!
Ivana
10 jaar geleden
Geen zout. Dat mag alleen in uiterste nood, want ook zout kan erg veel kwaad aanrichten.
Rieneke1
10 jaar geleden
Google zoutvergiftiging!
Extreem gevaarlijk advies.
Plus waarom zou die dop nog een keer de slokdarm moeten passeren?
De achteruitgang lijkt me veiliger.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Inderdaad!
Het is misschien ook belangrijk te weten wat voor ras/formaat de hond is. Bij een chihuahua zal de dop er niet vanzelf uitkomen. Dat past niet door de darmen. Bij een grote hond misschien wel maar houd in de gaten of het eten, drinken, poepen en plassen normaal blijft verlopen. Eet hij niet meer of poept hij niet meer direct naar een dierenarts!