ik wil mijn rat weg doen, maar.. WAAR?

Ik heb sinds een weekje 2 ratten. 2 vrouwtjes. Het zijn echte schatjes. Helaas is mijn moeder allergisch en wil ze dat ik ze weg doe.. ): Maar er is een probleem: Ik weet niet waar ik ze kan laten! Heeft iemand een idee? Wil je me dan alsjeblieft helpen! ):

ALVAST BEDANKT!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
5.2K

Antwoorden (5)

Breng ze terug naar de plek waar ze vandaan komen. Als ze ze daar niet accepteren dan kun je proberen of ze ze in het asiel willen, of in de knaagdierenopvang. Begin na deze ervaring niet meer aan huisdieren voordat je op jezelf woont, want dit is een nare ervaring voor jou, maar ook voor de ratjes. De kans dat je moeder ook voor andere huisdieren allergisch is, is zeer groot.

Toegevoegd na 2 minuten:
Omdat je niet aangeeft waar je woont, hier een willekeurige link van een knaagdierenopvang, je kunt op google zoeken naar een opvang in je buurt. http://konijnenopvangrijnmond.dierenbescherming.nl/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Na een week weten ze nog wel dat jij je ratjes daar hebt gekocht, probeer het gewoon. Geef ze terug zonder dat je geld terug vraagt.
Een allergie kun je opeens krijgen, maar waar heeft je moeder last van? Er zijn middeltjes tegen allergie te koop bij drogisterij en apotheek, eventueel kan de huisarts hier ook een oplossing voor geven. Vraag of je moeder hiertoe bereidt is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
cetarizine kun je gewoon bij de lidl halen en helpt prima.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De supermarkt verkoopt tegenwoordig ook zelfzorggeneesmiddelen, bedankt Pelle, voor de aanvulling.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou ze inderdaad terug brengen naar de plek waar ze vandaan kwamen... Als dit niet lukt, heb je niet vriend(innen) die die arme beestjes willen hebben?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
controleer eerst of je moeder allergisch is voor de ratjes zelf, of voor zaagsel, hooi of andere bodembedekking. Ratten kunnen ook prima op houtkorrels, zelf had ik altijd beukensnippers. Hooi hebben ze wel altijd nodig.
en inderdaad helpen hooikoortstabletten goed tegen allergie. Als je moeder die inneemt en ze is van haat klachten af, dan is ze inderdaad allergisch
Kun je ze onderbrengen in een kinderboederij?
10 jaar geleden
Rieneke1
10 jaar geleden
Ik zou niet snel een dier naar een kinderboerderij brengen.
Ze zijn niet allemaal even diervriendelijk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee inderdaad, wij hebben een keertje een konijn weggehaalt bij de kinderboerderij, bij ons in de stad worden die knaagdieren inde kinderboerderij behoorlijk verwaarloost!
bij ons heeft de dierenarts bij de ingang een prikbord waar je je advertentie op kunt hangen dat je je dier te koop hebt, misschien dat dat bij die bij jullie ook kan?

dat maakt de kans dat je ratjes goed terecht komen ook veel groter:)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
op marktplaats zou je ze ook kunnen aanbieden, bij kopje knaagdieren of als je dat geen probleem vind eventueel bij reptielen als voer.

gr, marvin
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
probeer ook de rattenvereniging.
Bij ons was dat meer een vereniging voor kwekers, die weinig kunnen met ratten van onbekende afkomst, maar bij http://www.ratnroll.org/ vangen ze ook ratten op die ze proberen te herplaatsen