Kunnen konijnen ook geluid maken?

Dus zoals honden en katten e.d. op een bepaalde manier geluid maken, wanneer ze bang, boos of pijn hebben?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie vraag! Ik kom regelmatig bij een boerderij waar ze vele konijnen hebben en ik heb ze nog nooit gehoord, behalve dan het geluid van hun beweging door het stro/hooi.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Da's eigenlijk precies waarom ik er es over na dacht. En natuurlijk omdat Youp in deze tijd weer vaak te horen is. Ik dacht bij mezelf waarom protesteert Flappie nu niet? ;)

Het beste antwoord

Echt wel, ze kunnen schreeuwen dat horen en zien je vergaat, of misschien is het meer te omschrijven als gillen. Maar ze doen dat wel alleen als het echt heel erg is.

Toegevoegd na 9 uur:
Oh ja, en ik bedenk net dat een van mijn konijnen ook nog wel s wat kon knorren als ik haar aaide. Leek een beetje op spinnen, was altijd zo schattig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ja. Ik heb ooit een konijn dat veel pijn had horen 'jammeren'.
13 jaar geleden
Ons konijn maakte altijd lawaai door heel hard op de grond te stampen, als hij een raar geluid hoorde (meestal iets van tv). Dat doen konijnen om te waarschuwen dat er gevaar aan komt.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Idd, dat ook ja, ik dacht dat de vraagsteller meer geluiden vanuit de bek bedoelde.
Kimath
13 jaar geleden
Kon ik niet duidelijk uit de vraag opmaken, dus heb dit maar even genoemd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel goed, klopt ook als een bus. Die van mij stonden naast het slaapkamerraam en wisten me zo aardig uit mn slaap te houden... ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik bedoelde ook inderdaad hetzelfde als miauwen en blaffen bij honden, maar dat stampvoeten was me ook even ontschoten.
Ze kunnen ook piepen, en met hun achterpoten hard stampen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn konijn maakt wel eens een brommend geluid dat heeft te maken met prooien aanvallen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ons konijn kon echt grommen als hij het niet naar zijn zin had, dat was vooral als wij zijn nagels moesten knippen. Maar hij gromde ook naar het hondje van de buren!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onze konijntjes grommen en brommen tegen elkaar, en af en toe slaan ze heel hard met hun achterpoten op hun hok om lawaai te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze kunnen gillen als kleine kinderen die van hun fietsje afgevallen zijn!