Katten haren aan kleding wat kan ik hier aan doen?

Hallo allemaal!!

Wij hebben een lieve kat thuis. Een Maine Coon. Maar onze kat verhaart nog al wat logisch is met die lange haren.
Ondanks dat we haar echt elke dag borstelen verhaart ze toch behoorlijk.

Nu ons probleem:

Die haren gaan ook aan onze kleding zitten en krijg je er ook niet makkelijk eraf.
Nu heb ik wel zo'n plak roller of hoe dat ook maar heet en dat werkt dan ook wel hoor maar ja het zit echt aan elk stuk kleding.
Is net of je kleding al die haren aantrekt of zo haha.

De pest is zodra ik de was doe moet ik eerst al die haren verwijderen met die plak rol.
Nou die dingen zijn dan ook snel op ook.
En ik ben daar echt een hele tijd mee bezig.
Niet leuk dus.

Is er geen andere manier om dit probleem op te lossen?
Ik had ooit ergens gehoord dat er ook iets schijnt te zijn wat je met de was mee kan draaien die dan de haren verwijdert.
Maar ja wat dat nou was of hoe dat nou hete geen idee?

Dus wie ow wie heeft de tip voor mij om dit haren probleem aan de kleding op te lossen?

Alvast bedankt!!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.6K

Antwoorden (9)

Als je je kleding in even de droger doet, zijn de haren zo weg.
Ik heb ook wel eens gehoord dat je ze met een rubberen huishoudhandschoen makkelijk weg kan vegen.
bamibal
12 jaar geleden
elke dag borstelen is te vaak.
je kat gaat hier extra van verharen.
een of twee maal per week is beter.
ook wat visolie over het voer helpt, evenals vaker vers rauw voer geven.

wat betreft de was: doe de wastrommel maar half vol, dan raak je veel meer haar kwijt dan wanneer je 'm volstopt.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik mijn maine coon niet elke dag borstel zit hij onder de klitten vanwege zijn dikke ondervacht.
Elke dag is dus niet per se te veel.
Minnetje overigens niet van mij.
Rieneke1
12 jaar geleden
gebruik je wel de juiste borstel dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jazeker.
Maak je niet druk hoor, ik heb mijn hele leven al katten. Deze heeft gewoon een nogal onhandelbare vacht.
Het ouderwetse tupperwaredoekje/lapje, die in de grabbelbak zit is uitstekend geschikt om de haren van je kleding te verwijderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt je kleding buiten uitkloppen voordat je het in de wasmachine doet. Dan raak je al het een en ander kwijt.

En als het heel erg onder de haren zit kun je plakband of inpak tape, of afplak band zo breed mogelijk, nemen.

Je kunt ook een stuk muur met kokosmat bekleden en dan een geurtje er op doen, zodat de kat er tegenaan wil schuren. Dan raakt ze daar de haren kwijt en niet op de kleren.

En zorg als je ze aait dat je de los komende haren meteen in een bakje kwijt kunt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hallo,
Wij hebben ook maine coons en jawel plakrollers.
Dit werkte wel maar niet zo best.
Ik heb een auto bekleding borsteltje gehaald dit werkt prima. Misschien even navragen bij een autowinkel..
Als je op knopje klik draait de borstel een andere kant op.
Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om te kattenharen te verwijderen gebruik ik van die latex klushandschoenen, gewoon aantrekken en even onder de kraan houden, en er vervolgens mee over je kleding/meubels gaan. Dit werkt veel beter dan die kleefrollers, en is stukken goedkoper!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je coon laten ontwollen of zelf met een natte kam en rubberhandschoen de kat te lijf gaan.

die fijne onderwol gaat overal in zitten, dus dit is het probleem. (herkenbaar... heb 2 perzen)

een plakroller is niet echt handig. zelf heb ik een borstel van een soort fluweel lijkt het wel. dit werkt ook wel redelijk. mijn roller komt er ook nog aan te pas, maar deze is van een soort siliconen gemaakt. plakt ook, en als ie vol is spoel ik hem af, schud het droog en ga verder met ontharen.

tijdje terug heb ik een speciale kam aangeschaft die ook heel wat onderwol uit de vacht haalt. deze heet de (jaja)
Furminator, en ben er heel erg over te spreken.

succes met ontharen en kammen/plukken :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb een pers die zich niet laat kammen (herplaatser, en oud tentoonstellingskat, trauma van kammen, poederen, brostelen etc) ze heeft HCM en is nierpatient dus maak er geen geen drama van dat elke keer weer terugkeert.
deze dame gaat jaarlijks onder de tondeuse, *leuuwmodelletje) en het groeit weer aan (en hard ook, even vol als het was) een pers heeft enorm veel onderwol, en dit is ook wat het volume eraan geeft. mijn andere kat (sul eerste klas) pluk ik wel. de furminator nu en dan, en het plukken een paar keer in het jaar. overdaadt schaadt, maar als er een lading wol vrij komt na het plukken scheelt het enorm veel los haar, het klit niet zo snel, en de kat is veel mooier op kleur.
(niet meer grijs/zwart wit, maar diepzwart en wit) volume vind ik wel mooi, maar niet als dit puur de onderwol is, maar goed ik loop geen shows en weet ook niet of dit wel helemaal de regels zijn natuurlijk. het scheelt haarballen ook overigens dat plukken of ontwollen. bij mijn katten groeit het haar gewoon weer aan, helaas de onderwol ook :O( hier een link http://www.altrivon.nl/Katten.html
(helemaal beneden zie wat het plukken met een kat kan doen wat kleur betreft) en ja, met de furminator kán je idd vacht beschadigen (het zijn hele fijne mesjes) maar met het plukken van onderwol is mij dat niet bekend. (en geeft ze hier echt geen pokon te drinken hoor!!) :)))
Hoi

Blijft lastig die haren
Voor de was in de trommel gaat klop ik met eerst goed uit.
Als het droog is borstel ik het af met een rupperen borstel (blokker) werk als een trein.

In de was machine kun je pluisjesbollen doen deze zouden haren en pluisjes naar zich toe trekken.
Ik moet zeggen dat ik dat nog niet heb uitgeprobeerd (vergeet ze steeds te bestellen)
Te verkrijgen www-huis-comfort.nl

succes met de strijd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer eens om een paar microvezeldoekjes met de kleding mee te wassen in de wasmachine. De kattenharen zullen in de doekjes blijven hangen.
Het is makkelijker om de doekjes daarna te reinigen met een plakroller, dan dat je dat met alle kleding moet doen :)
Daarna kan je de doekjes opnieuw gebruiken.