Hoe zou het toch komen dat mijn kitten overgeeft?

Onze kitten, die we nu twee dagen hebben, heeft net voor de tweede keer overgegeven. Het is een supergezonde kitten, maar opeens heeft hij net wat hij gegeten heeft vandaag overgegeven. Het braaksel was vast, zonder overtollige vloeistof, het leek eigenlijk op een drol, alleen dan van voedsel.
Zelf vermoed is dat de kat wat oververhit is geraakt vandaag. Dat heb ik gemerkt toen de kat aan het slapen was en tijdens het liggen zich wel 20 keer heeft verplaatst, door de warmte dus.

Ik hoop echt dat iemand mij hiermee kan helpen, want ik maak me wel zorgen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3K

Antwoorden (3)

Het zou goed kunnen dat het ook met de warmte te maken heeft want mijn katten eten nu een stuk minder.

Ook zou het verandering van voer kunnen zijn dus ik weet niet of je hetzelfde voer geeft als dat hij van zijn vorige baasje kreeg?
Je kitten moet ook wennen aan zijn/haar nieuwe huis dus dit geeft ook ineens een verandering want er zijn nu geen broertjes en zusjes en moeder meer.

Je kunt het nog even aanzien en doet je kitten dit over twee dagen nog,dan kun je altijd nog de da bellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Persoonlijk geef ik mijn katten altijd brokken van een goed merk en om de andere dag krijgen ze s'avonds blikvoer en dan natuurlijk water,dit kun je beter nemen dan melk. Hahaha dat typen zal hij wel heel aantrekkelijk vinden dus je moet niet gek opkijken als hij straks boven op je toetsenbord springt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is gelukkig nu een stuk koeler.
Hij moet natuurlijk ook wennen aan water,maar water is echt veel beterder.
Wat je wel zou kunnen doen is de melk wat verdunnen met water en dan steeds wat meer water en minder melk zodat hij kan wennen,na verloop van tijd zal hij dan alleen nog maar water drinken en heb je je doel bereikt.
Nou het was natuurlijk ontzettend warm vandaag. Dus het is heel goed mogelijk dat je kitten inderdaad last heeft gehad van de warmte. ( Mijn hond was ook ziek en heeft ook over moeten geven) Maar ik heb ook een kat. En mijn kat die slikt behalve zijn voer, ook zijn eigen haar / vacht in En dat komt er dan ook weer uit samen met zijn brokken. Dat is ook een soort van overgeven. Dus misschien dat het dat was, waar je kitten last van heeft gehad?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja t is lekker nu buiten. Deze temperatuur is ook beter voor alle huisdieren. Hopelijk gaat het weer wat beter met je kitten,want het is nooit leuk als je je zorgen maakt.
het kan de warmte zijn, maar vraag eens na of hij/zij ontwormt is waar je ze vandaan hebt.
daar kunnen ze van overgeven, en ziek van worden.