Hoe haal je gemakkelijk sneeuw ballen van onze hond?

We hebben een kleine lang haar, maar met deze sneeuw worden er sneeuwballen gevormd en die zijn er heel moeilijk uit te halen zie foto...........

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie vraag! Dat probleem had ik ook met mijn hondje.

Antwoorden (8)

De magnetron is waarschijnlijk geen oplossing? Even met de föhn er over,is ook lekker warm voor het beessie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat?! De magnetron?
Volgens mij wil ze haar hondje ontdoen van de sneeuw, niet koken...! - !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Was ook maar een (flauw) grapje. Ik vond jouw vorige avatar leuker dan deze.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ Grapjes moeten kunnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn mensen die de werking van een magnetron niet helemaal kennen, en deze zouden het wellicht een heel handige tip vinden.
Je leest het wel vaker, iemand die doodleuk een keffertje de microwave oven ingooit en dan erg verbaasd blijkt over het resultaat. En wat mijn foto betreft:
Leuk dat je er op let.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Je leest het wel vaker"
Inderdaad, je leest 't vaker - totnutoe echter zijn 't altijd broodjes aap geweest (gelukkig).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een broodje aap uit de magnetron,lijkt me best wel lekker met de kerst. Kerstaap!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vond je grap leuk +1
In bad doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat probleem heb ik ook met mijn hond,ik laat hem gewoon lekker op een handdoek voor de kachel liggen.In een kwartiertje is het probleem als sneeuw voor de zon verdwenen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maak een handdoek warm door hem op de verwarming te leggen, en wrijf de handdoek dan lekker over de hond.
Je zult zien dat alle aangekoekte sneeuw dan wegsmelt.
De handdoek kun je eventueel ook in de magnetron verwarmen, het is maar net wat je zelf wilt.
Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Even een warme douche geven
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik pak altijd gewoon een warme handdoek en laat het ijs langzaam smelten. In bad doen lijkt mij voor het beestje op dat moment niet zo fijn. Hoe voelen jouw handen aan als je door de ijskou hebt gelopen en ze daarna onder de warme kraan doet? Bij mij doet dat namelijk echt pijn! Lijkt mij dat het voor jouw fluffy ook niet zo prettig is.
Mijn hondjes zijn overigens blijer met een warme handdoek dan met een bad. :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het juiste antwoord is hier al een paar keer voorbij gekomen.

Je kunt ze verwijderen door een warme handdoek te pakken en ze dan voorzichtig te verwijderen. De kleine sneeuwballen haal je er uit door ze er voorzichtig uit te kammen. Dit is ook belangrijk tegen klit vorming.

Je hebt een hondje met een behoorlijke vacht. Zorg er dus voor dat je de hond dagelijks kamt. Dit is om klitvorming te voorkomen.

Als je hond de föhn lekker vindt dan is eigenlijk een föhn en een kam voldoende.

In bad stoppen of onder de douche zou ik absoluut afraden. De kans op onderkoeling is dan te groot.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik lees vandaag in de krant een tip om het vormen van sneeuwballen in de vacht te voorkomen. Iemand smeerde de poten van de hond van te voren in met vaseline.
Er stond nog een ander advies bij om de hond niet abrupt mee de kou in te nemen, maar het dier te laten acclimatiseren in een kouder vertrek.