Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat als het oor bloed van mijn hond?

Mijn hond is gebeten door een andere hond in zijn oor. Dit sneetje heb ik schoon gemaakt maar het blijft maar bloeden... Wat moet ik eraan doen om het te laten stoppen? Dit heb ik al gedaan:
ijs er tegen aan
pleisterspray
doekje er tegen aan houden, 15 min volgehouden

GR

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Als het groot is naar de dierenarts, als het klein is een verbandje omheen doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
met verband wordt lastig mijn hond krijgt dit er zo af, en het kan ook gaan ontsteken of niet!? het is niet geheel door gescheurt...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het blijft bloedde altijd naar de dierenarts.
Bel je dierenarts even.... als die er niet is vandaag, dan is er een vervanger. Naar mijn idee heb je zo ongeveer alles gedaan binnen je vermogen namelijk, dus vandaar dit advies.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon naar de dierenarts gaan. die kunnen je zeker helpen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als een hondenoor bloedt, moet het in de meeste gevallen gehecht worden. In het ergste geval loopt het hele oor vol en moet het boven- en onderoor "doorgestikt" worden. Een hondenoor bloedt veel erger dan ieder ander gedeelte van de hond.
Om erger te voorkomen even bij de dierenarts langsgaan is zeker niet overbodig. Je hoeft je geen onnodige zorgen te maken.
(Lees meer...)
Ivana
12 jaar geleden
Ivana
12 jaar geleden
Precies Cica, jij weet zo heerlijk de praktijk aan de kant van de DA met alle latijnse benamingen. Ik heb vaak de praktijk meegemaakt en de gevolgen gezien in het veld. Bedankt voor je plusje.
Toch maar even naar de dierenarts want het kan lelijk gaan ontsteken en dan ben je verder ven huis
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding