Rat er snel bang voor mijn gevoel?

We hebben sinds kort 2 ratjes. 1 is erg nieuwsgierig en rent als een dolle in het rond. Terwijl de ander erg bang lijkt, altijd als je hem op de hand of schoot neemt kruipt die je mouwen in of een ander verstop plekje, en ook in haar kooi zit ze de hele tijd in een huisje, of in een ander speeltje. En ze zit hele tijd gewoon stil enzo. Weet iemand hier iets van waarom ze zo doet/is? En of dit te verhelpen is? Ze komen van een fokker, ze zijn ook niet bang voor je handen e.d. Maar ze oogt dus heel bang. :)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Toevallig heb ik zelf vroeger ratten gefokt dus ik kan je daar prima mee helpen! Leuke beesten trouwens...

Iedere rat is weer anders, net als bij alle dieren en mensen. Ratten houden er sowieso van om verscholen te zitten, de een wat meer dan de ander.
De mouw en de de kraag zijn geliefde plekken, net als inderdaad de huisjes, speeltjes en stro (als je dat aangeschaft hebt, daar houden ze van)

Dat ze de hele tijd stil zit en geen zin heeft om heen en weer te rennen betekent dat ze nog even moet wennen aan haar nieuwe omgeving. Bij de ene rat duurt dat wat langer dan de ander. Er is verder niets wat jij daar aan kunt doen, forceren heeft geen zin.

Wacht een paar daagjes en je zult zien dat het allemaal heel anders gaat lopen!

Veel plezier ermee.