kan het kwaad als je kat je bijt?

mijn kat heeft me net gebeten, al een kwartier gelden ofzo en je ziet het nog steeds. kun je hier ziek van worden? en is het wel normaal dat hij bijt want we hebben hem al 5 jaar en hij heeft nog nooit echt gebeten, hij kraste eigenlijk ook nooit alleen per ongeluk als hij aan het spelen was.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (4)

Als je gebeten wordt door mens of dier, voor de zekerheid even een tetanusprik halen (als de beet door de huid is gegaan).
Want ja, je zou er ziek van kunnen worden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wanneer een dier een mens bijt is er altijd kans op een infectie.
De dieren (afhankelijk van leefomgeving) zullen/kunnen altijd bacterien dragen.

Mocht het probleem aanhouden en gaan zweren (lichte pijn) kun je het beste naar de huisarts gaan voor een antibiotica en een prik (indien nodig)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kattenkenners zeggen mij dat een krab van een kat niet erg is, maar een beet (tot bloedens toe) wel heel erg is. Ga snel naar de dokter!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar het is volgens mij niet door de huid gegaan (er is geen bloed) je zag alleen wel een soort van opzwelling (je kon het voelen ald je er met je vinger overheen ging)
Is de beet door de huid gegaan?
Dan zou ik zeker waakzaam zijn, ivm de kattenkrabziekte (bartonella henselae, die je dus ook van een beet op kan lopen).
Ontsmet het wondje goed door stevig te schrobben met een ontsmettend middel, en houd het open door een nat verbandje.
Zodra je het idee hebt dat het ontstoken raakt, meteen naar je huisarts!
Rieneke1
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee het is niet door de huid gegaan, en je ziet het al bijna niet meer dus ik denk niet dat het heel erg is
Rieneke1
10 jaar geleden
Dan is er gelukkig niets aan de hand!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+ Ik zou me wel afvragen waarom je kat zo ineens doet,misschien heeft je kat wel iets onder de leden.
Rieneke1
10 jaar geleden
Als het vaker gebeurt, zou ik idd zeker een medische oorzaak uit willen sluiten.
Dank voor de aanvulling en de plus Maria!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
mijn huisarts gaf antibioticazalf, en ik moest het verband nat houden. en voor de zekerheid een tetanusprik. maar dat was een diepe beet. ik struikelde over haar, viel bovenop haar, en toen schrok ze en had pijn. verder bijt ze nooit.
plus voor Maria, probeer er achter te komen waarom hij beet. een wondje dat je met aaien aanraakte?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Plus!