We hebben vlooiendruppels voor katten van 4 kilo, maar de poes weegt 1 kilo, als we een klein beetje op hem doen, wordt hij daar dan ziek van?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit is dodelijk....
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit moet je inderdaad niet doen!! Koop sowieso altijd vlooiendruppels bij de dierenarts omdat die altijd de nieuwste (en dus beste) producten heeft.
Tegen oudere middelen (die nog wel in de dierenwinkel te koop zijn) zijn de vlooien resistent geworden Die werken dus niet of nauwelijks meer tegen vlooien. Voor je jonge kat is het echter wel giftig.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En dat astrid is helaas niet waar. De dierenartshad oooit het alleenrecht op front line. ..echter sinds iedereen het mag verkopen is ineens frontline niet meer goed en heeft de dierenarts een nieuw wel werkend middel waar ze weer alleenrecht op hebben.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Niels, wat is precies niet waar aan mijn bewering?
Ftont line is inderdaad niet meer goed omdat het al vele jaren oud is en vlooien er resistent voor geworden zijn. Dierenartsen hebben inderdaad tijdelijk alleenrecht op nieuwe middelen en pas veel later is het middel in de dierenwinkel te koop.
Daarom kun je ook de druppels beter bij de dierenarts kopen omdat het allernieuwste middel ook het beste is omdat vlooien daar nog niet resistent voor zijn.

Het beste antwoord

Ik neem aan dat het hier om een kitten gaat,die mogen geen druppels die voor volwassen katten bestemd zijn.

Bij de dierenarts kun je pipetten kopen die voor kittens geschikt zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Niet doen dus, kan dodelijk zijn. De middelen uit de dierenwinkel/supermarkten is zonde geld. bij dierenarts middelen werken wel of alternatieve, die werken ook, natuurlijke middelen dus. Kijk bijv eens op http://www.huisdierendokter.nl/ even scrollen links en dan zie je vlooien en teken staan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is sowieso schadelijker dan wanneer je het juiste pipetje toe zal dienen. Je geeft namelijk 4 keer zoveel 'stof' aan de huid dan normaal. Het werkt wel gewoon,maar ik zou het persoonlijk niet doen. Heb zelf ook in een dierenartsenpraktijk gewerkt en daar raden de artsen het vrijwel altijd af. Wat je wel kunt doen is het opzuigen met een spuitje (doorzichtig) en de helft of 1/4 geven.