Hoe komt het dat een hond een egel al van heel ver opmerkt in het donker? Geven die een bepaalde geur af ofzo?

Mijn honden merken dus in het donker van heel ver een egel op en lopen er recht naartoe. Mijn vorige deed dit ook en was er zelfs nog straffer in! Met zichtbaarheid heeft het niet te maken want ik zag hem amper met mijn zaklamp.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Een hond 'ziet' met zijn neus, die is echt gigantisch gevoelig en nauwkeurig. Waarom denk je dat er ook zoveel honden worden gebruikt bij o.a. bommen ruimen, drugs zoeken, brandhaarden vinden en nu ook kortsluitingen zoeken. Je hond ruikt stukken beter dan jij, en hij ruikt inderdaad de egel. Toegevoegd na 9 uur: Een goede aanvulling van Poet in een reactie: "Bovendien is hun gehoor heel sterk ontwikkeld en zijn egels behoorlijk luidruchtig bij hun gescharrel"

Zij zien in het donker veel beter dan wij, daarbij komt hun uitmuntend gehoor en geur Robby BB

Heb je al eens een volwassen Egel in je handen gehad?,en er al eens aan geroken en daarna aan je handen? Egels ruiken behoorlijk sterk.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100