Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe verminder ik hoknijd bij mijn konijn?

Mijn konijn heeft hoknijd en is dus eigenlijk alleen aanhalig wanneer hij bang is. Ook lijkt hij bang te zijn voor andere konijnen (ook baby konijnen) en valt hij deze aan.
Ik laat hem iedere dag in het huis en in de tuin rondlopen, maar dit vermindert zijn angst niet zo veel.

Wat zou ik kunnen doen om dit te verminderen en hem tenminste op te laten schieten met een ander konijntje?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
hoe oud is je konijn? en heeft ie dat al van het begin af aan, of heeft hij een slechte ervaring gehad?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ik denk dat hij bang in het donker is. Misschien helpt het als je een extra gat in het hok zaagt. Mijn konijn had precies hetzelfde.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hij is inderdaad claustrofobisch en bang in het donker. Daarom staat zijn hok altijd open van boven. In de nacht is hij niet bang.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
als hij al bang is van babykonijntjes is hij niet aan koppelen toe.
en een extra gat in de kooi is aan te bevelen, omdat ze in het wild ook gewend zijn aan een konijnenhol met meerdere vluchtwegen.
Mijn konijnen krijgen altijd een grote supermarktdoos om in te spelen, en daar maar ik twee of meer ingangen in. Die knagen ze dan zelf verder.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding