Wat kan onze valkparkiet mankeren? Zie uitleg.

Hij/zij ziet er gezond uit, en eerder zat ze gewoon op een stokje. Maar tegenwoordig kruipt ze vaak in een hoekje van de kooi. En gaat ze met haar kontje omhoog zitten en haar hoofdje omlaag. Wat kan dat zijn? Verder is ze wel goed te pas en ze word ook regelmatig wel uit haar kooitje gehaald.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien gaat ze eitjes leggen. Mijn valkje deed dit ook. Het zijn uiteraard onbevruchte eitjes. Heel vreemd omdat ze alleen zitten maar t gebeurt wel. Wij lieten de eitjes altijd even liggen maar haalde ze wel weg.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik ben het eens met nanda77!
mijn dwergpapegaai deed dit namelijk ook in het begin.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou je aanraden om een boek op te zoeken in een dierenspeciaalzaak koop er liefst één waar er iemand instaat met heel veel ervaring met valkparkieten

Het beste antwoord

Eet/drinkt ze nog goed? Als ze op de grond zit, staan haar veren dan bol? Is ze nog wel vrolijk en levendig? Is de ontlasting normaal?
Bij vogels is het niet zo makkelijk te zeggen wat er is. Het is wel zo dat een vogel lichamelijke ongemakken heel lang zal proberen te verbergen. Als je als vogel laat zien dat je ziek bent, ben je meteen prooi. Voordat wij dus zien dat een vogel ziek is, is ze dus al langere tijd niet lekker. Reden om snel contact op te nemen met een dierenarts die verstand heeft van vogels. Deze zal je enorm veel vragen gaan stellen (als het een goede arts is) en er zo achter komen of ze ziek is of dat het een gedragskwestie is.
Succes!