Hoe leer ik het beste mijn hond van bijna 1 jaar uit een nieuwe voerbak te eten en te drinken?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Probeer te achterhalen waarom hij de nieuwe voerbak niet prettig vindt. Metalen bakken vallen inderdaad vaker niet in de smaak. Maar ook een te hoge bak voor een kleine hond of een te lage bak voor een grote hond, kan ze beletten te eten uit de bak. Maken de brokken relatief veel 'herrie' in de nieuwe bak? Sommige honden schrikt dat af. Is hij gewoon eigenwijs, dan is het even volhouden. Lijkt me stug dat een hond in hongerstaking gaat als er geen goede reden is om niet te willen eten uit een nieuwe bak.

Als hij er niet uit wil eten of drinken, dan kun je proberen hem wat hondesnoepjes te geven .... eerst eentje uit je hand naast de voederbakken, daarna leg je er een in en daarna nog een .... en dan het voer erin en een klein beetje water (met nog een snoepje in het water). Toegevoegd na 10 minuten: 'k bedoelde natuurlijk een klein beetje water in zijn waterbakje en niet bij zijn eten in ;)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100