Hoe komt het dat mijn goudvissen alleen vechten bij het voeren?

Overdag zwemmen ze normaal door het aquarium heen maar als ik 's avonds de pot voer pak dan gaat ze vechten zodat er bijna slachtoffers vallen. Dit gaat ongeveer een kwartier na het voeren door en dan zijn ze weer helemaal rustig alsof er helemaal niets is gebeurd.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Logica, als je het mist heb je veel vragen.... Geef voer>
Vis 1 wil voer
Vis 2 wil datzelfde voer
>Conflict
Oplossing Vis 1: Duw Vis 2 weg
Oplossing Vis 2: Duw Vis 1 weg
>Gevecht Voer op
> Geen reden tot conflict/gevecht\ Of zoek je iets diepers? Denk overigens niet dat met meer verstand dit beter zou werken, als je hetzelfde met mensen doet zie je ongeveer hetzelfde.
Ivana
10 jaar geleden
Een soort "baknijd" zoals bij honden? ;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Misschien iets meer geven of 2 keer per dag een beetje?

Antwoorden (1)

Dierlijk instinct, beter teveel eten dan te weinig. Beleefdheid bestaat bij de vissen niet.
Zelfs de jongen woeden niet ontzien
Robby Bb

Toegevoegd na 2 minuten:
Zelfs de jongen worden niet ontzien.
Ook bij de mensen gebeurd dit, wat je kunt zien bij sommige voedsel bedelingen in rampgebieden waar dan ook het overlevingsinstinct boven komt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik voer ook heel veel maar het water is binnen 1 week vervuild terwijl er toch een filtersysteem in zit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je vind het zelf veel dat je eten geeft, dan zal dat ook zo wel zijn. Kleine beetjes geven is beter. Door veel te geven gaat je water slecht worden. Denk er aan dat de vissen ook ander eten vinden dan wat jij geeft, zoals algen,
Als je eten geeft het eten goed verspreiden over gans het wateroppervlak zodat de vissen verspreid gaan eten en niet op een hoopje moeten vechten voor het eten
Het is ook beter om je waterzuivering af te zetten zodat het eten niet wordt opgezogen zodat ook de filter verzadigd raak waardoor de zuivering niet optimaal gebeurd. Niet vergeten om de zuivering terug op te zetten