Weet iemand wat voor ras (konijn) dit is?

Ik heb al een tijdje een konijn, maar ik weet eigenlijk helemaal niet wat voor ras het is. Kan iemand dat zien aan de foto?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Dat is het Franse Hangoor konijn.
De Franse hangoor is een lief en aanhankelijk dier,
over de bol aaien is een liefhebberij van de Franse Hangoor.
Land van herkomst is natuurlijk Frankrijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat zou best kunnen, en dat kan jij het best beoordelen
want jij hebt het levende bewijs.
Google maar eens op die 2 soorten want er zijn zoveel variaties
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
franse hangoor zijn meestal vrij fors.
Ik dacht dat die van mij vrij groot was, maar toen ik bij een franse hangoor op visite was , leek de mijne ineens heel klein.
Een echte Franse hangoor heeft een volwassen gewicht tussen de 4,5-6 kg. Daar ziet deze niet naar uit.
Maar er is een Hollandse hangoor. Dat is een kruising tussen een Franse hangoor en een Hollandse dwerg. Waarschijnlijk hebben we hier mee te maken.
Zolang je geen papieren bij het konijntje hebt gekregen (stamboom) kan je niet spreken van een echt raskonijn, maar een hangoor is het zeker.
Ivana
11 jaar geleden
Het konijntje ziet er op de foto's niet heel groot uit. Hier vanuit gaande zou ik zeggen een NDH madagascar (Nederlandse Hangoor Dwerg).

Toegevoegd na 51 seconden:
*NHD