Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan het dat mijn konijn steeds kaler woord als hij ook ouder woord?

Ik keek laats in het hok van mijn konijn en mijn zusjes konijn en toen lagen er allemaal haren van mijn konijn en hij was wat kaler. Ik vindt het zo zielig.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
937
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
kan het niet zijn dat je konijn gewoon verhaart en zijn wintervachtje eraf gaat?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Da's ook wel een goeie Suzanne!
Ik denk bij jouw zin 'ik keek laatst in het hok' direct: hoe veel aandacht krijgen deze konijnen van hun eigenaar?
Maar goed, het kan ook een zin zijn die gewoon is neergeschreven...

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Konijnen hebben 2 grote en 2 kleine ruibeurten per jaar. De grote in het voor en najaar en de kleine ruibeurten tussen de seizoenen in. Dus het is vrij normaal en het haar groeit gewoon weer terug aan. Wel moet je er op letten dat de kale plekken niet schilferig zijn of rode randen hebben want dan kan het schurft of vachtmijt zijn. Schurft en vachtmijt zijn heel goed te behandelen door een dierenarts.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Was er ineens haar weg? Want dan kan het zijn dat de twee konijntjes een beetje wild met elkaar om zijn gegaan, dan vliegt er meestal ook wat haar los. Wat zijn de geslachten van de konijntjes?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding