Hoe kun je zien of een konijn pijn lijdt?

Het konijn kan niet meer lopen op zijn achterpoten, waarschijnlijk verlamd. Hoe kan je 'testen' of het beestje pijn heeft?

Toegevoegd na 17 minuten:
Even ter verduidelijk: de verlamming komt door mishandeling en het beest loopt nog wel, maar schuift een beetje door de tuin op zijn voorpoten.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik begrijp niet dat je nog niet met het diertje naar de dierenarts bent geweest.
Je hebt in NL een zorgplicht tegenover je huisdieren.
Rieneke1
10 jaar geleden
Betreft het een recente mishandeling?
Dexadresson tegen inwendige zwellingen moet binnen 24 uur gegeven worden.
Naar de dierenarts dus!
Als jij de mishandelaar bent, en je durft niet naar de dierenarts, bel dan de dierenambulance.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Maria, als je jaarlijks 10 dieren in je weitje gedumpt krijgt, ga je niet direct met ieder dier, dat iets mankeert, naar de dierenarts.
@rieneke, Nee, zelf niet gedaan en het is al een aantal dagen geleden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan had je de dierenambulance kunnen bellen dat er een mishandeld dier in je tuin gedumpt is. Je laat zo'n dier toch niet een aantal dagen aanmodderen?
Rieneke1
10 jaar geleden
Kijk je alsjeblieft uit voor maden? En waarom bel de de dierenambulance niet? Je kan het beestje toch ook niet zo aan laten modderen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
het beest loopt hier al een tijdje en valt dus daarom waarschijnlijk onder 'onze zorg'? Kan je dan ook gewoon de dierenambulance bellen, of hoe zit dat precies? Maar daarom zit ik nu dus ook even op Goeievraag.nl, aangezien ik dus zelf niet weet wat ik er mee aan moet ;-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Toch de dierenambulance bellen en zeggen dat er een konijn is gedumpt in je tuin die mishandeld is en of ze hem op komen halen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou in het vervolg toch eerder aan de bel trekken als er weer eens een dier in je tuin gedumpt is,deze dieren kun je naar het asiel brengen want je hebt/bent tenslotte geen opvang voor dieren die de mensen zat zijn.
Rieneke1
10 jaar geleden
Eens met Maria, wat zij zegt.

Het beste antwoord

Dat schijn je niet of nauwelijks te kunnen zien, konijnen zijn prooidieren en door pijn te laten zien maken ze zich extra kwetsbaar. Dat schijnt de reden te zijn dat ze er ook met pijn uitzien of er niks aan de hand is.

Als ze bij bijv oppakken heel veel pijn hebben kunnen ze wel wat grommen maar normaal zie je het niet echt. Alleen een dierenarts kan hier mogelijk wat van zeggen op basis van de kwetsuren.
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Door er mee naar de dierenarts te gaan. De symptomen van verlamming kunnen trouwens wijzen op de E. cuniculli, dat is een levensgevaarlijke (soort van) bacterie in de (meestal) hersenen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het levensgevaarlijke soort bacterie waar dit beestje last van heeft gehad zijn een paar &%)@# kinderen die met stokken aan het 'spelen' waren. ;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Meer rede nog om langs de DA te gaan, lijkt me. Desnoods bel je de dierenambulance, want dit is erg sneu. Straks heeft hij inwendige bloedingen, ik noem maar wat.. Die kinderen verdienen trouwens ook de stok, als ik ze bezig zou zien zouden ze een streng lesje omgang met dieren krijgen ;-)