mijn konijn plast telkens een beetje bloed

Toegevoegd na 1 minuut:
Mijn konijn ( 9 jaar ) doet sinds kort een beetje raar. Ze plast in het stro telkens bloed. Dit ziet er naar uit en het is zeker geen donkere plas! Ik wil graag weten of dit erg is. Ook als ik haar op til dan zie je bloed rond de anus. Is het misschien van ouderdom? Hopelijk weet iemand dit!! Groetjes Nikki

Toegevoegd na 23 uur:
Het is niet echt veel bloed een paar druppeltjes van ongeveer 1 cm breed. Zoiets. Ik ga wel voor de zekerheid naar de DA.

Toegevoegd na 1 dag:
er staat een foto bij

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat zei de dierenarts? Daar ben je toch wel geweest?
Rieneke1
13 jaar geleden
goed dat je gaat!
laat je nog even weten hoe of wat?
beterschap voor je nijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ben ook benieuwd..... hoop dat we nog wat horen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gaat nu beter met haar want het was niet zo erg zag er erger uit dan dat het was! Ze doet het nu al 3 dagen niet meer! Als we nog iets merken dan gaan we wel! Tot nu toe gaat alles goed!

Het beste antwoord

SPOED! Gelijk naar de dierenarts! Ik begrijp dat het een dame is van 9. Wil je niet bang maken, maar dikke kans dat het niet bloed in de urine is, maar bloed uit de vulva. 60 tot 80 procent van de ongesteriliseerde dameskonijnen krijgt baarmoederkanker. Uitvloeiing uit de vulva is daar een symptoom van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ga er even mee naar de dierenarts. Vaak als een dier een beetje bloed plast wijst het op blaasgruis of een blaasontsteking.
Hier zijn goede medicijnen voor.

Toegevoegd na 1 minuut:
Nog een site gevonden hierover.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hopelijk zit je mogenochtend meteen bij de dierenarts.
ik zou het behandelen als een spoedgeval, en zeker niet wachten.
wij kunnen er vanachter onze pc geen zinnig woord over zegen, maar het klinkt niet als iets waar je je nijn mee door moet laten lopen.
Rieneke1
13 jaar geleden
ze is zwanger!!!!!!!!!! maar tog ff naar de dierenm arts gaan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met spoed naar de dierenarts. Ik moet zeggen, 9 redden de meeste nijnen niet. Er kan van alles gebeurt zijn. Maar wacht er alsjeblieft niet mee en ga naar je dierenarts. Is het eigenlijk wel een konijnkundig dierenarts? Helaas kreeg ik verkeerde medicijnen van de dierenarts. Ze zei dat het moest helpen. Blijkt het niet voor knaagdieren en konijnen te zijn. Mijn konijn is helaas overleden. Maar Nikki, meid, jij moet dit proberen te voorkomen. Hup, naar de dierenarts! (wel een konijnkundige hé!)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Konijnen kunnen makkelijk 10 worden met uitschieters tot de 15 jaar! Als je maar goed voor het beestje zorgt ( en deze geen onverhoopte ziektes krijgt ) kan een konijn echt oud worden hoor!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
konijnkundige?
een dierenarts ziet heel erg veel konijnen, het zijn redelijk bekende huisdieren namelijk :)