een tijdje gelden heeft een zwerfkat kittens gelaten en we willen dol graag eentje pakken maar als we dat doen begint zr na een tijdje te miauwen wrm?

Ze zijn nu 8 weken oud

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Kittens moeten om goed gesocialiseerd te zijn met mensen, vanaf de derde week zeker iedere dag in handen genomen worden. Is dit niet het geval, dan zijn de kittens al zover verwilderd, dat er bijna geen redden meer aan is. Het kost dan oeverloos veel moeite om er prettige huiskatten van te maken en de kittens zelf voelen zich daar ook niet gelukkig mee. Als het kitten blaast, is dat het teken, dat hij mensen al niet meer ziet zitten.

Voor een prettige kat in huis moet je een kitten zoeken dat in huis is opgegroeid en zeker iedere dag mensen, kinderen en huiskamergeluiden heeft leren kennen.

Het eventueel tammer maken van een verwilderde kat moet je overlaten aan kenners, die kunnen er misschien nog iets aan verbeteren.
Ivana
10 jaar geleden
Alle kittens miauwen heel veel, als je er nu veel aandacht en liefde aan geeft en eten en mee speelt, dan kan het best nog goed komen en kan hij tam worden.
Ik heb ook verwilderde kittens tam gemaakt. die werden uit het wilde gehaald en tam gemaakt zodat ze geadopteerd konden worden, dit op de zwerfkatten populatie tegen te gaan.