Wat voor vloer moet je hebben in een appartement als je een zware hond hebt?

Stel, je hebt een middelgrote tot grote hond en woont in een appartement, wat voor vloer of ondervloer is dan goed om geluidsoverlast van stappen van de hond te voorkomen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Neem in elk geval geen parket ofzo. Daar glijden die beesten ook op uit, maar die nageltjes hoor je zo ongelofelijk goed op dat spul.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Spock zou de logica niet inzien van een grote hond op een appartement. Fascinating...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hahaha. True! Er zijn een heleboel honden niet geschikt voor in een appartement, maar ook een heleboel wel. Ook grote. Mits je ze hun beweging maar geeft en dat zou ik uiteraard doen.

Antwoorden (2)

Een zwarte vloer.Dan zie je de zwarte haren niet als die afvallen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Net als ik las je zware als zwarTe hond.... ;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat las ik ook.. Leuk nieuw plaatje trouwens Pelle.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank je Eloines (ben jij dat zelf op jouw plaatje?), mijn oudste ontwerpt ze steeds in paint en heeft al ideeën voor de volgende ;)
Ik ga even uit van een betonnen vloer. Het beste is een ondervloer van een ""zachte"' boardsoort of een ander soort vrij dikke ( groene platen) ondervloer met een eventueel hardere bovenvloer. Wij hebben kurkparket genomen en dat is ons erg goed bevallen.Dan sla je twee vliegen in één klap: de benedenburen horen het tikken van de nagels niet ( en de eventuele slidings!)en als de hond een keertje overgeeft ( en dat gaat gebeuren) krijg je de vloer makkelijk schoon. Uiteraard isoleert tapijt nog beter maar praktisch is dat niet. Zogenaamd zwevend parket met een isolerende ondervloer van een of andere folie isoleert maximaal 27 Db en mijn ervaring is dat dat niet genoeg.
Neem je laminaat of parket met een isolerende ondervloer, dan is her en der een kleed , karpet o.i.d. voor geluidsisolatie ( en het voorkomen dat de hond om de haverklap uitglijdt) ook een optie. Met een houten vloer moet je sowieso rekenen op de nodige krassen, soms vliegen de krullen hout je om de oren. Met kurkparket is nooit iets mis gegaan overigens. Voor mij keuze nr. 1.