Kan gember voorkomen dat je drachtige hond melkklierontsteking krijgt ?

Ze is een keer drachtig geweest en toen heeft ze melkklierontsteking gehad dat ik met gembercompressen behandeld heb en een heel goed resultaat mee gekregen heb , nu ben ik bang dat ze het weer krijgt en wil haar ter preventie gember geven door haar eten . Gember is gezond en kan toch geen kwaad ? Ook geef ik haar een teentje knoflook en een sardientje per dag . Mijn hond is een duitse dog van 4 jaar en weegt 55 kilo

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ja, gembercompressen zorgen voor een betere doorbloeding en voorkomen en genezen ontstekingen.
Dit vond ik op internet:

Een borstontsteking ontstaat wanneer de borst om één of andere reden niet goed leeggedronken wordt. ... Dit zorgt voor een grotere druk op de omringende weefsels in de borst. ... Tip: gembercompressen aanleggen tussen voedingen.
Ivana