Een kat eet zijn eigen haar niet op, hij/zij lijkt zichzelf schoon en krijgt zodoende veel haar binnen die er later weer uitkomen als haarballen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedoel je dat hij tijdens het wassen lijkt te 'knabbelen' aan zijn eigen vacht? Dat is normaal, natuurlijk gedrag. Zo haalt je kat eventuele klitjes uit zijn vacht.

Bovendien halen katten met vlooien zo de vlooien er zoveel mogelijk uit. Dat wil niet zeggen dat jouw kat vlooien heeft! Ongedierte of niet, voor veel katten is dit gedrag een automatisme.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wast hij zich? Ontklit hij zijn vacht of trekt hij zijn vacht eruit? In het laatste geval kan je het beste de kat meenemen voor een bezoekje aan de dierenarts.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
weet je zeker dat ie zijn haren OPEET???
volgens mij likt hij gewoon zijn vacht hoor