hoe kan ik zien of mijn dalmatier visje zwanger is?

Ik heb gister mijn 2 dalmatier visjes gekocht,en nu denk ik dat er 1 zwanger is,maar wel pas heel kort als het zo is. Ik wou weten hoe je kunt zien dat ze zwanger is,ik heb wel een beetje gegoogled enzo,en daar zag ik dat het buikje dan dikker word,en ik geloof dat dat wel het geval is...en er stond ook dat het visje dan ook langzaam en onhandig gaat zwemmen,en ze zwemt nogal onhandig,namelijk met haar staart krom... Is ze zwanger? Of is er iets anders aan de hand? En hoe weet ik zeker dat ze zwanger is?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (1)

Het vrouwtje wordt dikker als ze zwanger is. Vlak voor ze gaat bevallen zal ze onrustig een geschikt plekje zoeken om te bevallen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Het gedrag van je vis kan inderdaad met zwangerschap te maken hebben. Maar een voedingstekort is eveneens een mogelijkheid.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een voedingstekort en een voedseltekort is wel een groot verschil. Afwisselen is de boodschap (diepvriesvoeders zijn een goede aanvulling op het klassieke droogvoer). Ze eten ook graag groen, probeer eens met een heel klein stukje komkommer of ze het lusten (doe dit desnoods binnen enige tijd wanneer je vissen vast voedertijdstip en plaats kennen en als er op die plaats en op dat moment een stukje komkommer ligt hun nieuwsgierigheid dus zeker gewekt is). Als dat zo is kan je het af en toe geven (ook niet te vaak en nooit teveel ineens want komkommer vervuilt het water sterk).