is een dierenpaspoort (van heel dun papier) met maar 16 pagina's vals of niet?

Is het niet zo dat een dierenpaspoort zeker iets van meer dan 36 pagina's moet hebben?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (3)

Je hebt dierenpaspoorten in verschillende uitvoeringen, dus het is zeker niet gezegd dat het een vals exemplaar is.
Als het goed is staat er een stempel in van de dierenarts die het heeft afgegeven.
Bel die even en vraag het na.

Uiteraard kan ook een dierenarts valse informatie verstrekken, maar daar zou ik niet van uitgaan.

Toegevoegd na 7 minuten:
Ik lees net dat er sinds 2004 een gestandaardiseerd EU-paspoort wordt uitgegeven, en dit betreft een boekje van dik papier van 64 blz.
Voor deze datum waren, en zijn er waarschijnlijk nog steeds, vele verschillende oude uitvoeringen in omloop.

http://www.dierenpaspoort.nl/
Rieneke1
10 jaar geleden
Sinds 3 juli 2004 heb je voor het reizen met een hond, kat of fret een dierenpaspoort nodig. Dit EU-paspoort bevat een beschrijving van het dier, de naam en het adres van de eigenaar en het bewijs van vaccinatie tegen rabiës (hondsdolheid). Dit nieuwe document vervangt alle eerder in Europa gebruikte paspoorten en soortgelijke documenten die werden gebruikt voor het vervoer van de dieren naar het buitenland.

Drie organisaties in Nederland geven een door de overheid erkend EU-paspoort uit: de Koninklijke Nederlandse Maatschappij voor Diergeneeskunde, het Full Service Bureau Dierenasielen Nederland, en de Vereniging van Beroepsmatige Kennelhouders. De Nederlandse versie van het EU-paspoort is verkrijgbaar via jouw dierenarts.

Het paspoort bestaat uit twee delen. Het voorste gedeelte is het officiële en gestandaardiseerde reisgedeelte. Het tweede gedeelte is voor het bijhouden van de gezondheidscontroles en de overige vaccinaties.

Uit hoeveel bladzijden het bestaat, en hoe dik het papier is staat nergens vermeld. Maar als de omslag overeenkomt met onderstaande afbeelding, dan zal het heus wel echt zijn.
Plaatje bij antwoord
Amadea
10 jaar geleden
Een dierenpaspoort is geen vastgelegd iets wat er overal hetzelfde uitziet maar gewoon iets wat de volgende gegevens bevat:

je naam
je adres
beschrijving van je huisdier
identificatienummer van je huisdier
bewijs van inenting tegen hondsdolheid (Rabiës)
data andere inentingen. Bekijk wanneer je je hond of kat weer moet inenten

Het Europees dierenpaspoort is verplicht voor honden, katten en fretten. Het dierenpaspoort heb je nodig om met je huisdier door de EU te reizen.

Als het gewoon alle gegevens bevat is het goed en zo zul je goedkopere en duurdere exemplaren hebben.

Je hebt een algemene (afbeelding) en je kunt als dierenarts boekjes aanvragen met je eigen praktijk naam erop. Ik vermoed dat die laatste ook dunner is.