Ik heb een middenslag poedeltje en ga haar zelf voor de eerste keer trimmen, hoe ga ik best te werk, welke voorbereidingen moet ik doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Je kunt een poedel heel goed zelf knippen, dat heet bij poedels geen trimmen. Je kunt op internet diverse afbeeldingen van poedels zien en daarnaar handelen. Het is niet moeilijk als je het dier goed op tafel kan laten staan, een behoorlijke (kappers)schaar hebt en een beetje durf.
Een poedel hoeft niet in zo'n rare vorm. Kort mag ook. Zorg dat je de oren goed schoonmaakt, haar eruit en tussen de teennagels ook.
Alleen als je met de hond naar een show wil, zou ik het door een vakvrouw laten doen. Later kan dat ook zelf. Ik ken legio poedelmensen die ze ook voor de show zelf knippen.
Succes.
Ivana
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dit zou de zelfde vraag zijn als ]ik ga uw haar voor de eerste maal knippen wat moet ik doen hoe moet ik beginnen.
]beetje een bizarre vraag, vindt je niet. ]Mijn dochter heeft 3 jaar moeten leren om hondentrimster te worden, en jij zou hier met 1 vraag willen leren hoe je een hond moet trimmen. ]Dit is onmogelijk. Het begint al bij het juiste materiaal. Een tondeuse van enkele honderden euro's. Bijbehorende messen van nog een s enkele honderd euros Of had je gedacht dat dit zou gaan met een tondeuse van bij M...markt.
Dan de scharen ook enkele honderd euros.
Doe uw hond dat niet aan en gaat naar een hondenkapsalon wat u, voor eenpoedeltje max 50 euro gaat kosten.
Wat ik nog vergeet dat zijn nagels moeten geknipt worden en dat zijn anaalklier moet uitgeknepen worden.
Ik wens u veel succes
Robby BB
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Die laatste twee kunnen bij de dierenarts. De rest kan best zelf (zoals vele niet-kapsters de haren van hun man onder handen nemen bijv) maar er zit wel risico aan ja.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kijk eens op www.hondentrimsalonpaula.nl Paula geeft les in het zelf aanleren de hond te trimmen, dit is inderdaad niet voor iedereen weggelegd.
Ik ben het wel met je eens dat je niet zonder kennis en juist gereedschap te werk moet gaan, plus dus.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geen plus waard. Wellicht is jouw reactie beter als antwoord? Ik ken de site niet.
Dit antwoord zegt dat het zelf trimmen onmogelijk is en je allerlei duren spullen nodig hebt. Niet welke voorbereidingen je moet treffen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@ Ytje Een bezoek aan de dierenarts kost zoveel of meer dan een bezoek aan het hondenkapsalon
Het haar van een mens en de vacht van een hond zijn niet te vergelijken. Bij een vacht van een hond heb je verschillende lagen die apart moeten behandeld worden. ook de structuur van het haar is anders en daarom heeft men speciaal materiaal nodig. Je moet op bepaalde plaatsen, zoals de oksels, weten wat je doet anders ga je de hond kwetsen. Als je de hond eenmaal pijn doet dan gaat hij zich verzetten, wat onnodige stress geeft. Zo zijn er bepaalde technieken die het mogelijk maken om de hond te immobiliseren zonder dat hij pijn heeft of gestresst geraakt. Zo zijn er ook technieken om de hond in rust te brengen. Bij eens mens heb je dit allemaal niet nodig.
Als dan de hele operatie mislukt dan kan hert zijn dat de hond er een trauma aan overhoud dat zelf een trimsalon niets meer kan doen.
Wat betreft de voorbereidingen zijn er geen in dit geval.
Uitgezonderd een minimum aan kennis opdoen, via les of internet, geschikt materiaal kopen voor de rest zou ik er in het belmang van het dier niet aan beginnen. Het zal ook geen zicht zijn hoe de hond er gaat bijlopen