Is pinto spray voor vlooien slecht voor kittens,

Onze kitten is bijna 6 weken, we moesten haar vroeg uit het nest halen want de mama begon de kittens weg te brengen naar braakhuizen...

Nuja, toen we de kitten in huis hadden begon het steeds te krabben en ze zat vol met vlooien, we hadden vlooienspray voor katten en honden (pinto spray) en hebben het op haar gedaan, ze krabt nu nooit meer en de vlooien zijn ook dood maar is dit slecht voor zo'n jonge kittens?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ivana
10 jaar geleden
Alle kattenmoeders gaan op een gegeven moment met de jongen slepen. Dat wil helemaal niet zeggen dat je de kittens bij haar weg moet halen, in tegendeel. Had de mogelijkheid ingeperkt en de kittens onder haar hoede gelaten, dan was dat voor de ontwikkeling veel beter geweest.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Is dat één van de kittens uit het nest dat je een week geleden hebt gezien?
Rieneke1
10 jaar geleden
@Maria, ik vrees van wel.
Er is goede raad gegeven, maar helaas....
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gregory, wij hebben je zo goed advies gegeven, nogmaals dit is
echt niet erg slim van je, kittens moeten tot ze minstens 8 weken
zijn bij de moeder blijven! Waarom luister je niet? Je zult nu de
grootste problemen kunnen verwachten met dit kitten, erg
jammer, want onnodig!!

Antwoorden (1)

Je hebt mazzel gehad, en je kitten ook.
Van Pintospray heb ik geen verstand, maar spray voor katten zowel als honden?
Ik zou er niet veel vertrouwen in hebben.
Voor heel jonge kittens is eigenlijk alleen Frontline spray geschikt.

Experimenteer liever niet meer zelf, maar gebruik in overleg met je dierenarts veilig spul, wat je ook bij je dierenarts kan kopen.
Vergeet ook niet de kleine te ontwormen.
Rieneke1
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nene, eergisteren naar de dierenarts gegaan om te ontwormen, vond trouwens geen witte wormen in haar ontlasting :p Over 2 weken weer terug om te vaccineren.