Vanaf hoeveel weken kun je bij een poes zien en voelen dat ze zwanger is ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
15.6K

Antwoorden (4)

na een goeie drie weken zie je dat de tepels meer doorbloed raken en dus feller roze worden, en de haartjes rondom ljken wat dunner te worden.
het voelen zou ik aan de dierenarts overlaten.
Rieneke1
13 jaar geleden
Dierenartsen kunnen na een week of vier de vruchtjes voelen in de baarmoeder. Na 40-45 dagen kan er eventueel een echo gemaakt worden.
Zelf is het vrij moeilijk om ongeoefend de dracht via palpatie vast te stellen. Na een week of 5 zie je de poes flink uitdijen en de tepels zwellen op en krijgen een kaal kransje rondom.
Als de poes echter drachtig is van slechts 1 kitten dan kan de buik zelf tot het einde nauwelijks zichtbaar gezwollen zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet één ding uit eigen ervaring: als je het kan zien dan laat de bevalling niet lang meer op zich wachten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
onze kat was enkele weken geleden ook in gezelschap van zeker 3 katers en was die dag ook opeens zichzelf hevig aan het schoonmaken
Wij hebben er dus 9 weken bij opgeteld en zijn uit gekomen dat ze rond 13 mei zou moeten bevallen dus nog zo'n 3,5 week
van de week zagen we idd dat ze wat dikker was maar jah dat kan natuurlijk ook zijn dat ze net gegeten had.
haar tepels zijn al wat langer dikker/groter
Ook wij weten het dus niet zeker en wachten gewoon af meestal een week of 2 voor de bevalling kan je de kittens voelen als je je hand gewoon rustig op de buik legt tenminste bij onze katten was dat wel zo