Onze haan piept in plaats van kraaien. is er iets aan de hand]? het is net of het een muisje is.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Is hij opgegroeid in het bijzijn van een oudere kraaiende haan?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
We hebben het gekregen toen de haan 5 maanden was dat is al 5 maanden geleden, hij was van een kennis van ons en hij had alleen de haann en geen andere.
ItisILeClerc
10 jaar geleden
het is een buurvriendelijke haan
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nja hij kraait nooit hard aangezien het ene krielhaan is. Misschine heeft hij te veel naar zijn buurhaan gekraaid en daarom zijn stem kwijt?
Rieneke1
10 jaar geleden
Keelontsteking?
Is hij verder wel happy en eet hij goed?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Rieneke: Mijn vader en ik hebben de haan even gecontroleerd en bleek dat de ogen rood waren. hij liep er slap bij en zijn kont was behoorlijk groot. We hebben hem in een zout badje hedaan en nu gaat het iets beter met hem.
Ik heb nog op internet gezocht maar niks gevonden wat met deze symtomen waren.
Rieneke1
10 jaar geleden
Wat bedoel je met dat de kont behoorlijk groot was? Zit er bij jullie geen dierenarts in de buurt die iets van vogels weet, en die je even kan bellen voor advies?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, de kont ziet er groot uit net of het een ei heeft gelegt best groot. we hebben hem in een zoutbaje gedaan en nu gaat het wat beter.

Antwoorden (1)

ik zie twee mogelijke oorzaken: Of de haan heeft een stemprobleem,vergelijk het met een mens die stom geboren is,nu hoop ik niet dat hij doofstom geboren is want in dit geval kunnen deze mensen,dus zo ook die haan,ook niet "praten" hé?
Of? De haan is goed hees en dat word niet beter omdat hij zijn stem niet spaart.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoezo stom geboren? darkan de hana niks aan doen,maar goed.
Mijn vader en ik hebben de haan even gecontrleerd en bleek dat de ogen raad waren. hij liep ervslap bij en zijn kont was behoorlijk groot. Maar hoe komt u er bij dat sommige mensen geboren zijn?
Los van dit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Los van dit is het toch zo dat mensen geboren kunnen worden zonder gehoor,omdat zij niet kunnen horen leren deze mensen bijgevolg ook nooit praten omdat zij nooit horen praten.
Deze mensen noemt men doofstommen mensen want zij zijn doof en stom,doof wil zeggen dat zij niet kunnen horen en stom wil zeggen dat zij niet kunnen praten en doofstom wil zeggen dat zij niet kunnen horen en ook niet kunnen praten.
Zo bestaan er ook mensen die wél kunnen horen maar toch niet kunnen praten,deze mensen noemt men stomme mensen,wat niks te maken heeft met dom.
Zo bestaan er ook dieren die doof zijn of stom zijn of doofstom zijn,al dan niet van geboorte.
Ik hoop dat het bij uw haan allemaal nog goed komt,want ik vind het wel erg.
Dat zijn ogen zo rood zijn kan van het afzien zijn,dat hij slap liep door vermoeien en zijn best doen te kraaien en zijn gezwollen kont door de vele inspannende pogingen om te kraaien,hoewel er méér aan de hand kan zijn,ga eens met de haan naar een veearts?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
We hebben de haan in een zout badje gedaan en nu gaat het een stuk beter. haha maar nu begrijp ik het. dank u