Op welke leeftijd blijven de oren van een Duitse Herder pup definitief staan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
29.6K

Het beste antwoord

Nadat alle kiezen zijn doorgekomen, blijven de oren recht overeind staan.
Je kunt aan het slap hangen van de oren zien of het hele proces van kiezen doorkomen al is gebeurd of nog niet.

(Er zijn natuurlijk ook herdershonden waarbij een oor niet helemaal omhoog komt, maar dat is dan een rasfout.)
Ivana
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Zo rond de 5/6 maanden ongeveer. Soms eerst het ene oor en dan pas het andere.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat gebeurt tussen de 5 en 7 maanden
we hebben ook herders en bij onze hond was het bij 6 en halve maand

dit is een van onze honden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is verschil tussen het ene ras en het andere. Bij de duitse herder is het in ieder geval binnen 10 maanden. Probeer tijdens aaien niet te hard tegen de oren te strelen.

Toegevoegd na 1 uur:
Was ik vergeten te zeggen. Het gebeurt ook wel dat de oren of 1 oor rechtop gaat staan , maar dat het bovenste stukje nog slap hangt . Komt allemaal goed !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helaas komt dat niet altijd goed.... we hebben nu een oud duitse herder van 3, nog altijd een slap hangend bovenstukje. Dit was op te lossen door bv botox in de oor te spuiten, maar daar zien we maar van af. Het staat ook wel schattig zo....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vlinderr je bent 'n schatje. Je komt later in de hemel. Het staat inderdaad hartveroverend .